kimeng Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 nå har jeg endelig fått tak i en bra c20let motor. gått 130tusen, med servicehefte og greier. men da trenger jeg litt stæsj... noen som har girkasse, mellomaksling og clutch huset som jeg trenger?? og motorfester? meldt meg inn i omc, men det tar jaggu tid...:afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoSaN Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Trenger ikke no anna girkasse eller mellomaksel hvis du bruker clutch hus fra Manta 1.8s. Da kan bruke vanlig Ascona 4trinns kasse og mellomaksel da fra 1.6 og oppover. Tåler ikke all verden og ikke så artig med 4trinns på LET.. Eller så kan du jo bruke Omega A 2.0i girkasse da, og skjøte omega og ascona mellomaksel (klipp og lim). Men denne tåler heller ikke all verden. Kan og bruke 5trinns Getrag kasse fra Manta 1.8s, passer bolt on med tilhørende mellomaksel. (eller manta gsi mellomaksel) Denne er litt værre å få taki da. En annen og egentlig den beste "enkle" løsningen er å bruke Manta 1.8s clutch hus, kjøpe adapterplate fra en på Opelmotorsport forumet og bruke Getrag 265 girkasse fra Opel Senator 3.0i med Ascona B automat mellomaksel :). Men dette blir noe dyrere. Motorfester får du kjøpt av en på Opelforumet også. Ca. 1000kr for et par. I tilegg trenger du (hvis du ikke har skaffet) en annen bunnpanne, bolt on med Manta 1.8s bunnpanne. Endel bruker også Bunnpanne fra Ascona C (sumpen bak) og sveiser om denne noe. Kjeder meg visst litt på jobben her nå merker jeg... Siter *77 Ascona B 2.0 Ohc med 400 styling *77 Ascona B 2.0 16v Turbo *77 Ascona B 2.2i *97 Omega B bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissanpower Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 eg har getrag 240 og 265 kasse, alt er tilsalgs for rett pris ;) Siter 92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeng Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 hva er rett pris a? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissanpower Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 hva er rett pris a? :P får komme med bud da veit du ;) Siter 92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg