Alexern Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Er det noen her som veit om de har vindtunneler i Norge der man kan prøve bilen sin? kunne vært gøy å fått optimalisert litt. Siter x 1983 sierra, 5 dørs - 1985 sierra, 3dørs prosjekt - 1991 crx vti, prosjekt - Mekaniker på VW Verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Er det noen her som veit om de har vindtunneler i Norge der man kan prøve bilen sin? kunne vært gøy å fått optimalisert litt. Det fikser vi på motorveien med garntråder over bilen :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 En 40-fots container eller så,med en diger høy-tørkings-vifte eller ditto i endeveggen,og en del av sideveggen byttet med lexanplate så man kan se..og en røykmaskin og et rør... etter det trenger man bare å lese seg blind på aerodynamikk. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ser ikke bort fra at Turboeds løsning blir billigst. Ikke akkurat billig å "låne en vindtunnel noen timer" dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ser ikke bort fra at Turboeds løsning blir billigst. Ikke akkurat billig å "låne en vindtunnel noen timer" dessverre.En vindtunnel jeg vet om i USA som tok på seg jobber for private,dvs racingteams og sånn,hadde en pris på $10 000...per time. Om det var interesse? Teamene leide de for en måned i slengen... ingen budsjettproblemer der i gården. Men,seriøst... en bygning,lang og smal,med en inngangstrakt på si 5m i dia (med filtre) og en 10 meters laminær seksjon før en 10-15 meter lang diffusor (motsatt trakt) hvor man har fylt enden,dvs utgangen med digre sugevifter... Etter det trenger man bare 4 stk 800-kg's vekter med utnullingsfunksjon. Så kan man teste downforce...for gud og hvermann. Hadde vel vært den eneste med sånn størrelse i Skandinavia,så det kunne tilogmed vært en forretningside. Det blåser jo litt offshore... og på kysten...så om man tar på seg testing for oljeselskaper og høyhus-byggere på vestkysten innimellom NTCC og STCC-bilene,så går det nok greit rundt.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hehe, $10 000 per time ja... :D Om offshorebransjen hadde trengt en vindtunnel hadde de vel bygget en? Vil jeg tro? Beliggenheten til noe slikt bør vel være langt fra folk og fe for å minimere forstyrrelser, noe som forsåvidt er fordelaktig med tanke på tomtepriser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hehe, $10 000 per time ja... :D Om offshorebransjen hadde trengt en vindtunnel hadde de vel bygget en? Vil jeg tro? Beliggenheten til noe slikt bør vel være langt fra folk og fe for å minimere forstyrrelser, noe som forsåvidt er fordelaktig med tanke på tomtepriser. Tror offshore og annet leier seg inn... de har ikke nok prosjekter de alene som kan rettferdiggjøre innkjøp eller oppbygging av en permanent fasilitet. Blir ikke så mye støy... litt vindsus,og summingen fra endel elmotorer. Men,man bør ligge et steinkast fra et kraftverk... flytte luft koster MYE i strøm. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ett billigere alternativ er jo å lage skala-modell av bilen... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexern Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 jajaja, ser ut til at den timeprisen er litt i drøyeste laget. kunne vært gøy å prøve å lage en sånn da. fått innpå en god investor, og en god deal med stcc & ntcc :P Siter x 1983 sierra, 5 dørs - 1985 sierra, 3dørs prosjekt - 1991 crx vti, prosjekt - Mekaniker på VW Verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Timesprisen ifra USA er ikke helt holdbar her,nei... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.