Gå til innhold

Prosjekt VR6/G60Turbo

Ranger emnet


S_H_O

Anbefalte innlegg

Er i gang med mitt første "store" bil prosjekt og har vert innom forumet her og lest å studert folks tråder i timesvis.Bestemte meg for å gjør det samme som mange andre her har gjort, lage en Inspirasjons tråd med bilder,info og framgangen i prosjektet:) Da det kan hjelpe til å se lyset i tunellen for andre som skal starte el. holder på med tilsvarende prosjekter,men ingenting er umulig det umulige tar bare lenger tid:wonder:

 

Planen er:

-skifte div karosseri deler som kanaler,hjulbuer bak,hele bakplaten,framskjermer,rundt tanklokk og en del dørk.

-sandblåse kjerre under og andre plasser om d trengs.

-Cleane bakluka.

-skjerm bredding el. valsing.

-sentrert mono visker.

-audi dørhåndtak.

-modde dash,midt konsoll og resten av interiøret blir oppgradert.

-90 fangere og rally lykter.

-motor- VR6 dersom T_H_A får prosjektet sitt godkjent,følger spent med - stå på gutt! andre alternativet blir G60 Turbo..

-Oppgradering av alt understell.

-Eksos i RF stål.

-Stereo..skal bli bra trøkk!!

-Farge, er i tenkeboksen enda men har noen ideer.

 

Bilder kommer fortløpende.

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er i gang med mitt første "store" bil prosjekt og har vert innom forumet her og lest å studert folks tråder i timesvis.Bestemte meg for å gjør det samme som mange andre her har gjort, lage en Inspirasjons tråd med bilder,info og framgangen i prosjektet:) Da det kan hjelpe til å se lyset i tunellen for andre som skal starte el. holder på med tilsvarende prosjekter,men ingenting er umulig det umulige tar bare lenger tid:wonder:

 

Planen er:

-skifte div karosseri deler som kanaler,hjulbuer bak,hele bakplaten,framskjermer,rundt tanklokk og muligens litt dørk.

-sandblåse kjerre under.

-Cleane bakluka.

-skjerm bredding el. valsing.

-sentrert mono visker.

-audi dørhåndtak.

-modde dash,midt konsoll og inn med noe snasent interiør.

-90 fangere og rally lykter.

-motor- VR6 dersom T_H_A får prosjektet sitt godkjent,følger spent med og bøyer meg i støvet for bra arbeid:pray - stå på! andre alternativet blir G60 Turbo..

-Oppgradering av alt understell.

-bur, om det ikkje blir krøll med BT på dette punktet? noen som vet om der er lover for og mot bur i gatebiler?

-Stereo..der blir det masse snadder.

 

Bilder kommer så fort jeg klarer å laste dem opp,er sånn passe rusten i dette:wank tar gjerne imot en pm om hvordan løse dette "Du kan ikke legge ved vedlegg" har prøvd det meste.

 

Hei

 

Dette høres jo greit ut det.

 

Angående bilder så lag deg en konto på Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket det er gratis og når du da har lastet opp ett bilde til den siden har du 4 valg og kopiere fra og da er det bare å gbruke image code boksen og lime inn på forumet her :) og vips du har bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dette høres jo greit ut det.

 

Angående bilder så lag deg en konto på Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket det er gratis og når du da har lastet opp ett bilde til den siden har du 4 valg og kopiere fra og da er det bare å gbruke image code boksen og lime inn på forumet her :) og vips du har bilder

 

Takker for infoen, skal ordne det når jeg er ferdig på jobb:)

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilen etter første dag:D takk til min bror og svoger for hjelpen med demonteringen! Var heldigvis mindre rust enn forventet men litt må man regne med på en stakkars 87 mod til 1k!

IMG_0139.jpg

 

IMG_0140.jpg

 

IMG_0143.jpg

Starta så smått på bakplata men kom til at det var like greit å skifte hele skiten:idea: Får alle karosseri delene i mårra så da starter kose arbeidet:zzzz:

 

her er noen bilder av delvis ferdig pussa motorrom.ser fælt ut men det blir bra dette.

 

IMG_0171.jpg

 

IMG_0170.jpg

 

Bilde av innerskjerm før fjerning av kitt og tektyl pluss anna dritt,så svært svart på dette men men.

 

IMG_0178.jpg

 

Her er er resultatet etter ca en time med Feins muliverktøy m. malingskrape.Begge sider er tatt så det gikk greit unna:thumb

 

IMG_0177.jpg

 

Ca en times arbeid med luftslipe m. stålbørste er begge sider go som gull og kjerra minst 4kg lettere:D

 

IMG_0179.jpg

 

har også fått tetta ene visker hullet og skal til å sentrere det andre.

 

IMG_0180.jpg

 

Tig sveis blir bra resultat og lite sliping/etterarbeid, anbefales!

 

IMG_0209.jpg

 

Er også i gang med å få laget meg hevbare bukker og rammevange innfestninger så jeg får snudd bilen på sida el. oppned om jeg skulle trenge det. vil bli til stor hjelp når jeg forhåpentligvis til helga får sandblåst hele understellet og komt i godt i gang med karosseri reppen:)

 

Skal prøve å få lagt ut bilder så snart jeg har flere som kan vere av interesse!

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de nye delene har komt og de ser ut til å passe overaskende bra heldigvis!

 

IMG_0185.jpg

 

Her har jeg fått fjerna en kanal og starta så smått med å skrelle av asfalt belegg under bilen,kan bare si en ting om d! Jæ..a :sleeping arbeid :) men d må til!

 

IMG_0208.jpg

 

IMG_0172.jpg

 

Må skifte litt dørk plater her og der og litt på inner skjermene bak, legger også inn forsterkninger i hele delingen mellom inner og ytter kanal i stedet for bare delvis forsterkning som det er orginalt. så jeg har en del dritt arbeid framfor meg ennå men da er det verste unnagjort:cheers:

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en får problem med BT om en stålbredder skjermene før en får godkjent større motor feks 1.8-1.8GTI/G60/VR6 da jeg forstår d slik at plastikk skjermkanter er påkrevd? kan også tenke meg å fjerne delinga mellom motorrom inn til visker motoren om d ikkje skaper godkjennings problemer:)

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte om å ikke bruke plastikk skjermbreddere, men dette ble ikke besvart i min søknad om ombygning til G60 hos BT. Delinga må absolutt søkes og godkjennes før du setter vinkelsliperen i plata. Biltilsynet skal være tilstede når du flytter rammenummeret. Det er mulig at de krever en eller annen dokumentasjon på at du ikke svekker karosseriet.

 

Men husk å søk først.

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte om å ikke bruke plastikk skjermbreddere, men dette ble ikke besvart i min søknad om ombygning til G60 hos BT. Delinga må absolutt søkes og godkjennes før du setter vinkelsliperen i plata. Biltilsynet skal være tilstede når du flytter rammenummeret. Det er mulig at de krever en eller annen dokumentasjon på at du ikke svekker karosseriet.

 

Men husk å søk først.

 

Takk for infoen, får stikke innom det lokale BT å forhøre meg. skal poste svaret så fort jeg vet noe :)

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg S4 Interiør,Dash med kvite skiver,Dørhandtak og Bremsesytemet med en kjenning. får sjå kor mykje styr d blir for å all elektronikken til å funke i en Golf. noen som har greie på d eletriske bremsesystemet til S4 og om d lar seg gjøre i d hele tatt? tar gjerne i mot tips og råd :wonder:

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder fortsatt på med å klargjøre bilen for sandblåsing men har bare noen timers jobb igjen under bilen så er den klar. skal få lagt ut bilder av før og etter sandblåsing når d er gjort ;)

 

her er litt av stereoen som skal inn når den tiden kommer, ser fram til å bygge stereo igjen er noen år siden sist nå :m'm:

 

IMG_0225.jpg

Prosjekt VR6/G60Turbo

04 Mazda 6 Familievogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår