Gå til innhold

Sprukken slange mellom intercooler og turbo/pris på rep

Ranger emnet

oerjan

Anbefalte innlegg

Har en Passat 2002 mod 130 hk TDI.

Har om dagen fikk jeg en kraftig lyd (susing) ved pådrag, etter et par kilometer gikk bilen over i nödmodus og nesten all motorkraft var borte. Fikk tauet bilen til VW verksted og de fant feilen straks. Det var en slange mellom intercooler og turbo som var sprukket. Bilen ble helt ok igjen men prisen for reperasjonen kom på hele 4000 kr. Noen som har erfaring med slike feil og skal det väre så dyrt å skifte en slange????

Eller har jeg blitt lurt av verkstedet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der syns jeg var alt for dyrt.

I det hele tatt koster 1200 for den lille slangen er en ting, men den slangen bruker de maks 10 minutter på å bytte. Så sant IC'en sitter på samme sted på tdi'ene som på 1,8T, noe jeg regner med i og med at vw har brukt en del av ramma til å sende luft igjennom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..Her er det noe lurerier ja. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en tlf til verkstedet så fort som mulig.

Skal ikke være mulig å bruke så lang tid på å bytte den slangen.

Kan umulig bruke noe mer enn 10 min på det. Jeg bruker 1-2min på å bytte den på min 1.8turbo. Er snakk om 2 slange klemmer som skal av.

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk rør er oljerøret til turboen mest sansynlig. det er litt keitete å ta av og på ca 1 time tipper jeg, men hvorfor de skal ha det av det skjønner jeg ikke, har jo ikke noe med slangen fra intercooleren til turboen å gjøre.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort sett så er alle slangene som går fra intercooleren til turboen på denne bilene relativt enkle å bytte, kan ikke huske jeg hadde noen problmer når jeg byttet alle slangene på a4 tdi broren min hadde brukte vel knappe 2 timer

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider