Esbanan Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Finnes sikkert liknende tråder om dette men orker ikke lete mer... Lurer egentlig bare på hva forskjellen på en FK og FT (for uten om at det er høy- og lavtrykks turbo da) tenker mer på forsterkede råder i FT eller noe sånt? virker logiskt at FT er noe sterkere innmat i enn FK, tenker på å bygge meg et lite snurrebil-projekt:P Siter Volvo 940 GL 91' B230FB *Bruksbil Volvo 245 GLT 87' B230E *Hjemmebil* Volvo 244 DL 79' B19A *Skrota* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Dette står det 100 tråder om, de er HELT like uten om ladetrykket. På senere modeller KAN turboen være Mitsu/Garret. Ingenting i FT er sterkere enn FK. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Colli skrev: Dette står det 100 tråder om, de er HELT like uten om ladetrykket. På senere modeller KAN turboen være Mitsu/Garret. Ingenting i FT er sterkere enn FK. Men, har du valget mellom en original FT og en original FK med samme km stand, så kjøper du FK-en, siden den har hatt ett "lettere liv" med mindre ladetrykk, og trolig mindre "inspirert kjøring". Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Jepp, det er jeg helt enig i. :) Derfor valget mitt falt på fk, siden jeg antar den har fått mindre slitasje enn en fk. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Heh de fk'ene jeg har sett på har ikke vært i noe bedre stand enn ft motorer. Enkelte som kjører uten å bytte olje, evt kjører med dårlig olje, så alt av oljekanaler var koksa igjen. Og den motoren hadde 140 000 km på seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 oeb skrev: Heh de fk'ene jeg har sett på har ikke vært i noe bedre stand enn ft motorer. Enkelte som kjører uten å bytte olje, evt kjører med dårlig olje, så alt av oljekanaler var koksa igjen. Og den motoren hadde 140 000 km på seg. kor mange det er snakk om da? 1 motor? bare og vaske det, høg trykk spylar og blås rein... og parafin/disel og luft trykk pistol.. eg har vert med og vaska en motor med brent olje, kjukk tyggis asfalt guffe i alle olje og vann kanala i heile motoren.. De var en disel cummings motor.. :) no går den som aldri før. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esbanan Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 FK it is then!:P Virker ganske logisk når du nevner det med "inpsirert" kjøring:D Takker for svar Siter Volvo 940 GL 91' B230FB *Bruksbil Volvo 245 GLT 87' B230E *Hjemmebil* Volvo 244 DL 79' B19A *Skrota* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 kan ikke akkurat se at en FT tar mer slitasje av de 0.3 bar mer denne får av trykk. det er jo volvo for faan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 med en forskjell på svimlende 30HK tror jeg ikke en FT er noe dårligere. Samme hva du velger, blir ikke så veldig mye "inspirerende" kjøring på en orginal motor uansett. Du bør heller styre unna trimma motorer, både FK og FT Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esbanan Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 hmm... skal ta det i betraktning, litt OT hær men, har snakket med en svenske med en fk motor, han hadde både m90 og m46,(har m47 i min, så den må ut!) men han skulle ha 4000 (svenske) før m90'ien og 1000 før m46... dette skal tross alt bare inn i "bruksvogna" mi så blir neppe å trimme den noe særling mer, men m90 vs. m46 da?:P Må vel endre topick litt:D Siter Volvo 940 GL 91' B230FB *Bruksbil Volvo 245 GLT 87' B230E *Hjemmebil* Volvo 244 DL 79' B19A *Skrota* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Skal du trimme, så går du for m90. Den krever hydraulisk clutch da mener jeg. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Glem nå ikke det vikigste..styr unna motorer som er eldre enn 93 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Har kjørt med b230fk og m47 i bruksbilen siden sommer 2007. So far so good, men så kjører jeg jo også som en gammel dame. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg