Gå til innhold

FK vs: FT

Ranger emnet

Esbanan

Anbefalte innlegg

Finnes sikkert liknende tråder om dette men orker ikke lete mer...

Lurer egentlig bare på hva forskjellen på en FK og FT (for uten om at det er høy- og lavtrykks turbo da) tenker mer på forsterkede råder i FT eller noe sånt? virker logiskt at FT er noe sterkere innmat i enn FK, tenker på å bygge meg et lite snurrebil-projekt:P

Volvo 940 GL 91' B230FB *Bruksbil

Volvo 245 GLT 87' B230E *Hjemmebil*

Volvo 244 DL 79' B19A *Skrota*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli skrev:
Dette står det 100 tråder om, de er HELT like uten om ladetrykket. På senere modeller KAN turboen være Mitsu/Garret. Ingenting i FT er sterkere enn FK.

Men, har du valget mellom en original FT og en original FK med samme km stand, så kjøper du FK-en, siden den har hatt ett "lettere liv" med mindre ladetrykk, og trolig mindre "inspirert kjøring".

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oeb skrev:
Heh de fk'ene jeg har sett på har ikke vært i noe bedre stand enn ft motorer.

Enkelte som kjører uten å bytte olje, evt kjører med dårlig olje, så alt av oljekanaler var koksa igjen. Og den motoren hadde 140 000 km på seg.

kor mange det er snakk om da? 1 motor? bare og vaske det, høg trykk spylar og blås rein... og parafin/disel og luft trykk pistol..

eg har vert med og vaska en motor med brent olje, kjukk tyggis asfalt guffe i alle olje og vann kanala i heile motoren..

De var en disel cummings motor.. :) no går den som aldri før.

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... skal ta det i betraktning, litt OT hær men, har snakket med en svenske med en fk motor, han hadde både m90 og m46,(har m47 i min, så den må ut!) men han skulle ha 4000 (svenske) før m90'ien og 1000 før m46... dette skal tross alt bare inn i "bruksvogna" mi så blir neppe å trimme den noe særling mer, men m90 vs. m46 da?:P Må vel endre topick litt:D

Volvo 940 GL 91' B230FB *Bruksbil

Volvo 245 GLT 87' B230E *Hjemmebil*

Volvo 244 DL 79' B19A *Skrota*

Lenke til kommentar
Del på andre sider