Gå til innhold

Fikse ripe etter 'nøkling'.

Ranger emnet

waxman

Anbefalte innlegg

Ja, så har det skjedd igjen. En-eller-annen misunnelig møkkamann (eller møkkakjærring) har tuslet pent ved siden av bilen min, med en nøkkel i hånda. Resultat: Passe feit ripe fra bakhjul til forhjul.

Dette føyer seg inn på lista over hærverk på bilen min:

1. Tyveri av tåkelys

2. Parkerinsskrape i frontfanger

3. Skilt bulka av tilhengerfeste

4. Dust som rygga på fronten

5. Fant speilet liggende på panseret (ledninger og alt røsket av)

6. Nøkling av høyresiden.

Finnes det noen form for "vidunderkur" mot slike tynne riper? Jeg har prøvd å polere med fargepigmenter, men hjalp veldig lite. Gode forslag mottas med takk.

Navn på tulling som har en husnøkkel som er sort på tuppen etter å ha spasert forbi min MR2 belønnes med bløtkake og en kasse øl.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se at folk ikke klarer å oppføre seg. Blir rett og slett fly forbanna!

For å si det sånn - du er IKKE alene om å bli forbanna.

Tror nesten jeg er glad jeg ikke har sett verken nøkling eller "demontering" av speil. Da hadde jeg nok sitti på isolat eller noe i den retningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunnregel er at hvis du kjenner ripa med neglen så går det ikke å polere/rubbe den bort.

Da må du enten slipe/sparkle/grunne/lakke eller evt. prøve noe slikt:

LANGKA Complete Paint Chip Repair Kit - 375,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Erfaring med repair kit selv?

(Kjenner 3/4 av ripa med neglen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg en gang en artikkel om ei som dreiv med reparasjon av skader, hun brukte q-tips med tilnerma farge som på bilen, la lakken i sporet lot det tørke og våtslipte og polerte opp igjen og resultatet blei kjempe bra..

Om enn legger metallic lakk i ripa så må enn jo ha klarlakk over igjen då metallic lakken ikkje er "tett". Korleis gjer enn det då? Prøve å legge så tynt med metallic lakk at den ikkje går over ripa og klarlakk etterpå? osv..

92 230e

x-98 Audi A4 1,8tq

x-93 omega 2,0

x-92 190e 1,8, x-90 190e 2,0

x-85 rekord 2,0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider