QuattroDriver Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Heisann! Skiftet ventilløftere på min '94 100 2,3E i dag, og lurte bare på hvor stram reg. reima bør være sånn ca.? Noen tommelfingerregel på det? Hehe... Opplysninger mottas med takk i alle fall:) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Heisann! Skiftet ventilløftere på min '94 100 2,3E i dag, og lurte bare på hvor stram reg. reima bør være sånn ca.? Noen tommelfingerregel på det? Hehe... Opplysninger mottas med takk i alle fall:) Vanskelig å forklare, må kjenne etter selv ;) Men ja, det er en tommelfingerregel. Sett motoren i høyeste gir og dytt den slik at registerreima er slakkest der den har det lengste spennet mellom drevene. Om du ikke skjønner hva jeg da mener med dette så prøv å skubb bilen frem og tilbake og kjenn etter. Du vil da fort finne det ut ;) På din motor er det lengste spennet mellom vannpumpa og kamdrevet. Når reima er strammet sånn passe, skal du nokså lett med to fingre klare å vri reima ca 90 grader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Ok, skjønner. Takk for tipset;) Har et annet spørsmål også... Er det sånn at turtallet ikke skal under 2500rpm de første 20 minuttene ved bytte av kun løftere også, eller er det bare ved bytte av kam? Ellers har din beskrivelse av kam/løfter-bytte vært til stor hjelp;) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ja, med fordel. Du gjør i alle fall ikke noe galt om du holder turtallet på det området den første halvtimen, gjerne som en kjøretur, trenger ikke stå i ro og ruse motoren ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg