Gå til innhold

Trenger tips til nye blinklys... *bilde*

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kan du ikke forsøke å gjøre en amerikansk vri, med at markeringslyset foran blinker når du setter på blinklyset. Siden markeringslyset allerede er der. Evt. så kan du stikke innom en bilrekvisita, hvor de gjerne har en rekke uorginale blinklys som ser bra ut og kler de fleste biler. Evt, så kan du jo sjekke høggern om det finnes noen biler der med blinklys som ville ha passet din?

Må gratulere med kjøpet! Tøff bil som man ikke ser hver dag! Hva måtte du gi for den?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å fjerne alle uorginale lykter/reflekser og koble det orginale ledningsnettet tilbake til orginalstand. Det er ikke sikkert de henger seg opp i dette på eukontroll. Har selv kjørt rundt med orginal belysning på malibuen min i mange år uten at noen kommenterte det på kontroll.

Ellers kan du jo sette gule pærer i ryggelysa og bruke det som blinklys hvis de ikke vil godta røde blink bak. Markeringslys ble plutselig tillatt etter at volvo begynte å levere S/V40 med gule sidemarkeringslys foran og bak, og nå har jo V70'n røde sidemarkeringslys bak og gule foran.

Det tok jo bare 30 år før norge godtok gule sidemarkeringslys foran/bak og 40 år før norge godtok gule foran og røde bak... :puke:

I usa ble jo gule/røde påbudt i 1968

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en cutlass st. for noen ås siden.. der viste det seg at når bilen kom til oslo fra usa, var myndigheten på kaia å sagde av pærehållerne på sidemark lys framme ,å lakka noa svart gørra inni glassene.

Ikke alle biler som har fått denne behandlinga, men har vært borti disse med avsagde pæreholdere jeg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med de orginale blinklysene fram er at de ikke "stikker" ut nokk... De er nedsenkt i lista.

Det som hadde vært topp var om jeg kunne ha fått tak i noen nye mer utstikkende glass som hadde passet forran på den sokkelen som allerede er der.

Biltema har disse, men mener at de ikke passer min bil som ikke har annen krom noen steder... kan jo ev lakkere?:

Archive%5CProduct_images%5C42%5CLarge%5C42-410_l.jpg

Ryggelysa kan nokk bli fine blinkers bak ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med de orginale blinklysene fram er at de ikke "stikker" ut nokk... De er nedsenkt i lista.

Det som hadde vært topp var om jeg kunne ha fått tak i noen nye mer utstikkende glass som hadde passet forran på den sokkelen som allerede er der.

At ikke de "stikker ut" er en grunn og e-merking er en annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de der biltema lysene bør du holde deg unna, er stygge som f....

de side blinklysa har jo bilen allerede, så her er det bare å fjerne de overflødige blinklysene på siden... bygg om de der gammle som er der fra før, fra "cruise" lys til blinklys...

er det ikke blinklys i baklykta?.... siden den styggedommen er montert på nedre del av bakfangeren?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de der biltema lysene bør du holde deg unna, er stygge som f....

smak og behag

de side blinklysa har jo bilen allerede, så her er det bare å fjerne de overflødige blinklysene på siden... bygg om de der gammle som er der fra før, fra "cruise" lys til blinklys...

Hvis sidemarkeringslys kobles orginalt vil de lyse med parklys/kjørelys og blinke i mottakt til blinklys...

er det ikke blinklys i baklykta?.... siden den styggedommen er montert på nedre del av bakfangeren?...

Jo det er blink i baklykt orginalt (hvor ellers???) men de er røde og ikke godkjennt av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp nå har jeg fått bort de 2 stygge blinkersene bak og byttet ut refleksene til et mindre og finere par. Jeg satt refleksene over hullene til de gamle blinkersene (ikke synlig dobbelsidig tape).

Det er reflekser i lyktene orginalt også, men det er jo en grei måte å dekke over hullene på da inntil du finner ut du skal lakkere :)

Om jeg gjør om markeringslysene fram til kun blinklys vil de bli godkjent av lovens lange arm da?

Som nevnt tidligere vil de sikkert ikke reflektere over det engang og har selv kjørt uten i 8-9 år uten kommentar. Har helt orginal lyssetting med hvite blink foran, gule markeringslys foran som blinker i mottakt til resten av blinklysa, kun røde lys/blinklys/markeringslys bak og kun reflekser i lyktene som orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aeomholt

smak og behag

er heller snakk om å ikke ha smak i det hele tatt her...

Hvis sidemarkeringslys kobles orginalt vil de lyse med parklys/kjørelys og blinke i mottakt til blinklys...

så klart må du legge om litt ledninger å sånn, litt jobb er det men mye finere blir det å...

Jo det er blink i baklykt orginalt (hvor ellers???) men de er røde og ikke godkjennt av den grunn...

enkelte biler i dag kommer jo med hvite/røde baklykter orginalt ingen problem der og man får kjøpt bak lykter som er hele røde, hele sotet osv. allt godkjent, så hvorfor det skal være så vanskelig for akkurat denne bilen er jo bare tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte biler i dag kommer jo med hvite/røde baklykter orginalt ingen problem der og man får kjøpt bak lykter som er hele røde, hele sotet osv. allt godkjent, så hvorfor det skal være så vanskelig for akkurat denne bilen er jo bare tull...

Da blinker de vel gult?

hadde det vært meg hadde jeg bare kobla alt orginalt i de orginale lyktene så får man jo uansett ikke mer enn en mangellapp i ytterste værste fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider