Gå til innhold

gokjenningspapirer


opel_astra

Anbefalte innlegg

Må skrive søknad til BT først ;)

 

Her er en søknad jeg leverte inn til BT når jeg skulle godkjenne min Mk3 Cabriolet om til RS Turbo :)

 

Søknad om ombygging av Ford Escort Mk3 1.6i Cabriolet 85 modell til Ford Escort RS turbo

 

Jeg eier pr. i dag en Ford Escort 1.6i Cabriolet med registreringsnummer: LY***** som jeg har planer om å bygge om til en Ford Escort RS turbo. Det som skal skje da er følgende:

 

Motor: Motoren er en helt vanlig 1.6i motor fra "LS*****" som passer rett nedi. Denne vil da få montert turbo og medfølgende tilbehør for å bli bygd om til RS turbo spesifikasjoner.

 

Girkasse: Blir en helt vanlig Escort girkasse 5 trinns fra "LS***" med ettermontert lsd differensial fra en Escort RS turbo

 

Eksos: Da denne bilen originalt ikke ble levert med katalystor. Noe som ikke Escort RS Turbo heller ikke ble levert med, så blir det montert orginalt eksosanlegg fra Escort RS turbo.

 

Bremser: foran har jeg planer om å bytte til Ford Sierra Cosworth 4*4 kalipere og Ford Sierra Cosworth 2wd skiver som har en diameter på 283. Bak har jeg planer om å konvertere til skivebremser istedenfor orginale tromler som RS turbo har. Skiver blir da fra vanlig Ford Sierra som har diameter på 253mm. Kalipere er hentet fra Ford Sierra Cosworth 2wd. Dette er en testet løsning i England der de selger konverteringskit og dette fungerer utmerket. Har fått lagd braketter til kaliperne bak i 10mm stål. Etter tegning fra settene som blir lagd i England.

 

Understell: Understellet vil få Polyurthane som er stivere enn originale foringer og derfor egner seg bedre på denne bilen. Bilen vil også få flyttet over stabilisator staget foran som er tykkere på Ford Escort RS turbo. Bilen skal også senkes med et senkesett fra TripleS. Dette senkesettet senker ca 40mm tror jeg for øyeblikket dette skal sjekkes nærmere opp. Papirer på dette og firehjulskontroll skal selvfølgelig legges fram på framvisning av bilen.

 

Hjul: For tiden er planen felger 7*16 med 205/45 – 16 mot originale 155/75 – 13 dette går da akkurat innenfor 5% reglen. Innpresset på felgen blir da 28mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår