Gå til innhold

Spørsmål ang. Fiesta Mk1

Polardego

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Er ingen Fiesta-ekspert, men jeg tror du må få tak i ei anna gearkasse enn 1100-kassa om det er det du har?

Har hørt no om att du må ha 1300-gearkasse eller større. Og, da må du vel ha grøvre drivaksler, og andre hjulnav. Mulig deler fra MKII XR2 passer over på MKI?

Hva slags type clutch du må bruke er jeg ikke sikker på, men regner med att du må bruke clutch'n tilhørende den type gearkasse du skal bruke pga splines'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen Fiesta-ekspert' date=' men jeg tror du må få tak i ei anna gearkasse enn 1100-kassa om det er det du har?

Har hørt no om att du må ha 1300-gearkasse eller større. Og, da må du vel ha grøvre drivaksler, og andre hjulnav. Mulig deler fra MKII XR2 passer over på MKI?

Hva slags type clutch du må bruke er jeg ikke sikker på, men regner med att du må bruke clutch'n tilhørende den type gearkasse du skal bruke pga splines'ene.[/quote']

Blir xr2kasse, er på jakt etter en komplett delebil.

Mk1 og mk2 skal være samme bilen med små kosmetiske forandringer, blant annet så er rutene like også og det åpner muligheter for grønntona ruter.

Planen med motoren er en kvassere kam og dobble 40mm webere.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gromt ut! Hehe

Skal du sette på XR2-skjermbredderne også, eller skal du ha en "ulv i fåreklær"?

Mye gromt å få til Fiesta i England, og MKI er jo det tøffeste utgangspungtet du kunne skaffe deg av Fiesta'ne i mine øyne værtfall.. :-) Grom plassering av blinklys og slikt.. Hehe

Skal du godkjenne den med motorbytte på Biltilsynet, eller blir det en "prøveskilt-ræser"?

Skal den ikke godkjennes, ka du jo liksågodt klinke til skikkelig, og sette inn en 2.0 16v fra f.eks en gammel Mondeo?

Bruker 1,6 motorfester, gearkasse, svinghjul og clutch.. Gasser-innsug får du sikkert tak i i England.. Doble gassere er jo ett must uansett type motor du skal ha.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gromt ut! Hehe

Skal du sette på XR2-skjermbredderne også' date=' eller skal du ha en "ulv i fåreklær"?

Mye gromt å få til Fiesta i England, og MKI er jo det tøffeste utgangspungtet du kunne skaffe deg av Fiesta'ne i mine øyne værtfall.. :-) Grom plassering av blinklys og slikt.. Hehe

Skal du godkjenne den med motorbytte på Biltilsynet, eller blir det en "prøveskilt-ræser"?

Skal den ikke godkjennes, ka du jo liksågodt klinke til skikkelig, og sette inn en 2.0 16v fra f.eks en gammel Mondeo?

Bruker 1,6 motorfester, gearkasse, svinghjul og clutch.. Gasser-innsug får du sikkert tak i i England.. Doble gassere er jo ett must uansett type motor du skal ha.. ;-)[/quote']

Skal prøve å få den godkjent, om det blir bredding av skjermer er ikke usannsynlig, men da i plåt... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Desverre passer ikke alle girkassene inn på mk1 med mindre du modifiserer litt. 5-trinns kassa blir litt for lang og tar tak i veggen ved hjulbuen. Var derfor mk1 xr2 kom med 4-trinns kasse orginalt. Men er bare å lete litt i england så finner du et ombyggingsett. Blant annet på FIESTA CENTRE . Du kan dytte inn en cvh motor med 4-trinns kassa, men må da bruke clutchen som passer den kassen. Og ja det ble solgt mk1 xr2 i norge men aldri i store kvanta som det gjelder de fleste sportslige biler i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider