Gå til innhold

Autofil i 300km/t.....

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mark1

Jeg fatter ikke hva larsen innbiller seg jeg, hvorfor kunne ikke rustad kjøre den istedet?

Er sikker på at tyskeren hadde godtatt det da.

Hadde ikke forundra meg om larsen hadde dratt av og tatt livet av seg om han hadde kjørt den, hvis han i det hele tatt hadde tørt å passert 300.

Dere har vel alle sett det klippet der han kjører i 200 og holder på å pisse i buksa..

Og 200 er bare 60kmt fortere en vanlig cruise fart som ola nordmann er vant med, og da er det bare å tenke seg til hvordan det skal gå med han når han skal kjøre 160kmt fortere.

 

Han fikk jo kjørt nye Lambo av fabrikken, så litt respekt skal han ha. Er ganske så sikker på at han hadde klart å kjøre den bilen helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hadde det vært min bil måtte han gjerne fått prøve.

Å kjøre 300km/t på en sånn strekke burde han klare fint, og bilen burde ikke by på noen problemer i det hele tatt, de har tross alt hatt den i 360km/t.

 

Hadde det vært rundt en bane hadde saken vært en annen, ikke faen om Jan Erik skulle fått piska den på bane.

 

 

 

Den har 155hk mer enn SL55 og veier 800kg mindre... You do the math ;)

Når det gjelder Enzo kan man lese siste EVO.

 

SL 55 AMG er kun slått av Pagani til 300Km/t faktisk.

 

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=21544

 

Königsegg endelig testet

 

Jon Winding-Sørensen - BilNorge 10/10-2003 12:46

 

Lenker :

- Königseggs historie

 

Engelske Autocar har endelig kunne kjøre svenske Königsegg gjennom en seriøs test. Resultatene var skuffende, selv om bladet skryter enormt av håndverket og kvaliteten og sier at med ca. 325 km/t er det en av de raskeste bilene de har kjørt.

Men ikke rask nok. Svenskene antyder en toppfart på 240 mph (ca. 400 km/t). Konklusjonen er grei: ”Bilen har ikke i nærheten av de påståtte 655 hk. 0-100 på 4,4 sekunder er ikke bemerkelsesverdig for en bil i denne klassen.”

 

De sammenlikner aks og dreiemoment med 555-hesters Pagani Zonda og sier at der svensken brukte 10,2 sekunder i topp for å komme fra 50 til 70 miles pr. time (80 – 113 km/t) trengte Zonda bare 4,4. Og fra 30 til 50 i fjerde (48 - 80 km/t) brukte italieneren halvparten av Königseggs 6,1 sekunder.

 

Skuffende ytelsestall med andre ord, og ikke et øyeblikk tror bladet at denne bilen kan være i nærheten av 240 miles/time i toppfart. ”Vi vet at McLaren er en virkelig 240 mph-bil, og vi vet hvor voldsom akselerasjonen der er”, skriver bladet. ”Å sammenlikne akstidene mellom de to ville bare være å dytte svensken ned i søla…!”

 

Men glem de skuffende prestasjonene mot klokka, og resten er førsteklasses. Teknologien, kvaliteten i konstruksjon og utførelse og kjøreegenskapene er alle glimrende, og en rekke imponerende detaljer fremheves. Om den er glup som investering er man imidlertid ikke overbevist om – det koster tross alt mer enn en Porsche Carrera GT – Bare Ferrari Enzo er dyrere i denne gruppen.

 

-- Så da vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

SL 55 AMG er kun slått av Pagani til 300Km/t faktisk.

 

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=21544

 

Königsegg endelig testet

 

Jon Winding-Sørensen - BilNorge 10/10-2003 12:46

 

Lenker :

- Königseggs historie

 

Engelske Autocar har endelig kunne kjøre svenske Königsegg gjennom en seriøs test. Resultatene var skuffende, selv om bladet skryter enormt av håndverket og kvaliteten og sier at med ca. 325 km/t er det en av de raskeste bilene de har kjørt.

Men ikke rask nok. Svenskene antyder en toppfart på 240 mph (ca. 400 km/t). Konklusjonen er grei: ”Bilen har ikke i nærheten av de påståtte 655 hk. 0-100 på 4,4 sekunder er ikke bemerkelsesverdig for en bil i denne klassen.”

 

De sammenlikner aks og dreiemoment med 555-hesters Pagani Zonda og sier at der svensken brukte 10,2 sekunder i topp for å komme fra 50 til 70 miles pr. time (80 – 113 km/t) trengte Zonda bare 4,4. Og fra 30 til 50 i fjerde (48 - 80 km/t) brukte italieneren halvparten av Königseggs 6,1 sekunder.

 

Skuffende ytelsestall med andre ord, og ikke et øyeblikk tror bladet at denne bilen kan være i nærheten av 240 miles/time i toppfart. ”Vi vet at McLaren er en virkelig 240 mph-bil, og vi vet hvor voldsom akselerasjonen der er”, skriver bladet. ”Å sammenlikne akstidene mellom de to ville bare være å dytte svensken ned i søla…!”

 

Men glem de skuffende prestasjonene mot klokka, og resten er førsteklasses. Teknologien, kvaliteten i konstruksjon og utførelse og kjøreegenskapene er alle glimrende, og en rekke imponerende detaljer fremheves. Om den er glup som investering er man imidlertid ikke overbevist om – det koster tross alt mer enn en Porsche Carrera GT – Bare Ferrari Enzo er dyrere i denne gruppen.

 

-- Så da vet dere det.

Skal ikke krangle, men testa ikke også Jeremy Clarkson denne mot Pagani Zonda og koeingsegg gikk faktisk bedre alle stedene de testa den mot Pagani`n+??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Jan Erik kan tro hva han vil og han kan si ganske mye dumt før jeg begynner å hakke på han.... han har fortalt HELE det norske folk at det finnes mennsker som ser på biler som mer enn ett framkomstmiddel og melkeku!!

 

Jeg tror han gjør mer nytte enn hundre tusen rånere....!!! Å like biler er blitt sosialt akseptert..!!

 

 

NRK er en kanal som alltid har blitt sett på som seriøs og hårreisende kjedelig, i nærmere 40 år har de nå sendt grufullt kjedelig TV...og PLUTSELIG sender de et program med en kar som koser med enderør!!!!!! og tester alt som IKKE er kjipt... tilogmed modda biler!!!!

 

Så er det noen som klager på det!!!

Det er rett og slett utrolig!!

 

Mange gode poeng her!

Folk her inne burde sette mer pris på det han gjør bra, og ikke bare hakke på de feilene han gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Skal ikke krangle, men testa ikke også Jeremy Clarkson denne mot Pagani Zonda og koeingsegg gikk faktisk bedre alle stedene de testa den mot Pagani`n+??

 

Clarkson har testet dem begge ja.. Han fikk 'eggen opp i høyere hastighet enn zondaen, og 'eggen var totalt sett mye villere. Den var visst ca best etter som han snakket!

Da de testet dem på bane slo zondaen 'eggen med to tideler eller noe.. Marginale forskjeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

For å sitere en jeg kjenner:

 

Folk strømmer ikke til forretningen for å kjøpe bilen fordi Jan Erik Larssen har prøvd den.

 

Jeg tror INGEN kjøper bil for at han har kjørt den... men det er å se slike tester som hekter folk... lyd osv.

MEN det er jug på toppfart som får folk til å finne noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske det at autofil var programmet for de som var litt mere int enn snittet! da skulle han ikke heller teste sånne trege familiebiler! så hvorfor tar han da å bæler og skriker seg så inn i helv... opp for en f.eks citroen?? hadde det vært c2 rallybil, Ja!! og micra?? samme der, den siste med btcc-motor,greit!

og de båtene?? jeg driter i om han kan stå på vannski etter en seilbåt! vil jeg se båter leser jeg båtmagasinet! men må han absolutt, så kan han jo f.eks dra bort til de 2 norske i statene som bygger poker-run båter!

bladet har blitt en suksess, men du leser innholdet lenge før i de andre bladene..

Jan - Erik VAR vittig og morsom, nå er det flere som synes han er blitt marete og lite vittig! som i f.eks F-16 flyet!

Jeg har begynt å ta det opp istedet, og klarer å se hele programmet på 10 min istedet for de 35 min som det egentli varer! behageli!!

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

mener å huske det at autofil var programmet for de som var litt mere int enn snittet! da skulle han ikke heller teste sånne trege familiebiler! så hvorfor tar han da å bæler og skriker seg så inn i helv... opp for en f.eks citroen?? hadde det vært c2 rallybil, Ja!! og micra?? samme der, den siste med btcc-motor,greit!

og de båtene?? jeg driter i om han kan stå på vannski etter en seilbåt! vil jeg se båter leser jeg båtmagasinet! men må han absolutt, så kan han jo f.eks dra bort til de 2 norske i statene som bygger poker-run båter!

bladet har blitt en suksess, men du leser innholdet lenge før i de andre bladene..

Jan - Erik VAR vittig og morsom, nå er det flere som synes han er blitt marete og lite vittig! som i f.eks F-16 flyet!

Jeg har begynt å ta det opp istedet, og klarer å se hele programmet på 10 min istedet for de 35 min som det egentli varer! behageli!!

Hver sin smak!

Jeg synes Autofil er kjempeflott jeg, og tar det for det det er..

Er glad til at det faktisk finnes et norskt bil program!

Er ikke alle ganger det er liker morro, men uansett!

 

Hadde det ikke vært for Jan Erik og Autofil så hadde ikke bilinteresse vært så stuerent som det er i dag!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

mener å huske det at autofil var programmet for de som var litt mere int enn snittet! da skulle han ikke heller teste sånne trege familiebiler! så hvorfor tar han da å bæler og skriker seg så inn i helv... opp for en f.eks citroen?? hadde det vært c2 rallybil, Ja!! og micra?? samme der, den siste med btcc-motor,greit!

og de båtene?? jeg driter i om han kan stå på vannski etter en seilbåt! vil jeg se båter leser jeg båtmagasinet! men må han absolutt, så kan han jo f.eks dra bort til de 2 norske i statene som bygger poker-run båter!

bladet har blitt en suksess, men du leser innholdet lenge før i de andre bladene..

Jan - Erik VAR vittig og morsom, nå er det flere som synes han er blitt marete og lite vittig! som i f.eks F-16 flyet!

Jeg har begynt å ta det opp istedet, og klarer å se hele programmet på 10 min istedet for de 35 min som det egentli varer! behageli!!

 

tenk deg litt om a....

 

Er ikke en kanal som vil sende ett program med kunn spesielle biler med masse teknisk info for entusiaster,det er ikke lønnsomt...

Jeg er helt sikker på att det ikke er jan erik spm bestemmer att de skal teste "folkebiler" også.

 

Og hvis du syns att han aldri hadde fått låne bilen din og han er bare teit som ikke tester sånn bil som du har og skjønner godt att folk ikke vil låne ut bilene sine til han og det er teit att han tester "vanlige" biler...

Hva vil du da? vil du ikke ha ett bilprogram?

 

Og det att de ikke fikk låne bilen er bare tull fra NTG syns jeg,for de hadde sagt ja,de kommer med bilen samme dag somoptakene er, autofil har spesial forsikring,tilatelser,politi,brann og ambulanse der,de har muligheter for å tørke banen med noen tørke apparater, det var sol og NTG kommer å sier att de ikke vil låne den ut pga vått føre...

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår