Gå til innhold

varme på frontruta

Ranger emnet

Zilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg audi 100, 2.6, 1994mod med AC. Jeg har ikke henta bilen enda men ifølge han jeg kjøper den av så kommer det ikke vamluft på frontruta når man setter på vifta, det kommer alle andre steder som det skal men ikke på frontruta. Forslag til hvordan dette problemet kan løses og hva som er galt..?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg skjønner så er klima regulerbar aircondition med temperaturintervaller. Vanlig aircondition er kun av/på uten temperaturregulering.

Du har klima i såfall. Det er nok ikke værre enn en spjellmotor som ikke er helt med. Du kan undersøke feilkodene som ligger på klimaen din. Da får du sikkert opp en kode der. Hvis det er den motoren jeg tror det er, så er det litt arbeid å komme til, men fullt mulig :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg hentet bilen i Bergen i går og som dere sier, det er klima på den, ikke ac som forrige eier sa. Nå har jeg jo fått testa bilen (det er jo 54 mil fra Bergen til Horten :-) ) og forrige eier hadde helt rett. Det kommer ikke luft på frontruta.

Jeg har aldri hatt klima på bilene mine tidligere og har ikke erfaring med dette. Hvordan leser jeg ut feilkoder og hvor får jeg greie på hva de betyr? Jeg kan selvfølgelig søke her på forumet men det er lettere å spørre dere. Dersom det er den motoren dere snakker om, får jeg tak i den hos andre en møller, med tanke på pris? Og sist men ikke minst er det et helvete å bytte motoren?

Er forøvrig superfornøyd med bilen som kun har gått 173.000km :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et par fine linker.

Er litt usikker på hvor motoren til spjeldet du har problemer med er. Men se litt på linkene her og få lest av feilkoder først.

OBD koder fr "nya" klimatanlggningen

Renovering av luftspjllsmotor i Audi A6 rsmodell 1996

Knallbra. Takk for linkene...Det ser ikke spesiellt gøy ut å skifte eller gjøre ren den motoren men det må gjøres.

Takk for hjelpen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider