RamstadTech Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hva kan jeg koble på motorstyringens syresensortilkobling for å få den til å tro at den har sensor. Kan jeg sette på en effektdiode 0,5V? Vil de føre til for høy strøm? Eller er det mest riktig å bruke en justerbar motstand, i så fall hvilken størrelse bør denne ha? NB: Gjelder smalbåndslambda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Spørs litt på bilen. Men om signalet ikke varierer som normalt trur jeg du alikevel få en feilkode. Hvertfall på de biler jeg jobber med, fra 89-. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Trodde man fikk feilverdi kun når signalet ble 1 volt, grunnet brudd på ledning eller defekt sensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Trodde man fikk feilverdi kun når signalet ble 1 volt, grunnet brudd på ledning eller defekt sensor? Det kommer som sagt ann på bil. Men jeg vet noen biler kan gi feilkode på feks uventet signal fra sensoren. Som feks konstant 0,5V. Du skal jo i teorien få en feilkode på alt som tilsier at lambaen ikke gjør jobben sin. Og den gjør kun jobben sin når den står å veksler konstant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Og vist du kobler på en effektdiode på 0,5v så vil ECUen tro at du har et vist blandingsforhold som kan være feilaktig med hva du virkelig har, og du kan få en enten for mager eller for rik blanding, noe som ikke er bra.... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 0,450 V er vel mere riktig i såfall... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg