Gå til innhold

Holde bilen ren på en enkel måte

Ranger emnet


astonmartinV8

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bilen min står uten garasje døgnet rundt, har ikke muligheter for å vaske den så ofte dessverre. Lurer på om det er noen enkle måter å holde den ren på, noe som ikke tar så lang tid eller krever utstyr?

Kjøpte slike wipe-cleans på biltema her om dagen, men den kan ikke brukes på vinduer(tror jeg)eller store områder på bilen, eller ekstremt skitne biler(naturlig nok). Tenkte å gå til anskaffelse av flere wipe-cleans i Sverige som kan brukes på vinduene og ellers, men kan man stole på disse? Har dog ikke prøvd den jeg kjøpte på biltema ennå.

 

astonmartinV8

- Mitsubishi Lancer GLi sedan 1994 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vask er det eneste som duger, legg på såpe der, og ht vask bilen hver annen uke så holder du den ren, vask skikkelig minst 1 gang i månden så fjerner du mye møkk, pass også på å legge på polish og sealer før vinteren så gjør du bilholdeet MYE enklere når du skal spyle den. Styr unna kraftig avfetting som fjerner beskyttelsen din.

 

wipe-cleans hadde jeg personlig styrt LANGT unna, ingenting skal på bilen om den er møkkete (også om den bare er bittelitt møkkete) det riper som FY......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar:)

Ok, da hiver jeg wipe-cleansene:p Pleier å vaske bilen skikkelig når jeg har sjansen, ca en gang i måneden.

 

Er det en enkel måte å holde vindusrutene rene på? De blir jo fort skitne og jeg må jo kunne se ut av dem. Liker ikke å bruke vindusspylevæsken for ofte.

- Mitsubishi Lancer GLi sedan 1994 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfør Rain-X på rutene dine, da holder dem seg rene :)

Jeg tror aldri jeg har hatt behov for å bruke spylervæske..

Det blir helt rent når du visker, så fremt at det er fuktig på ruta da..

Blir også helt rent hvis du ht-spyler den..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår