Gå til innhold

Hvordan er bensinøkonomien din etter chipping? (A4 1.8T)

Ranger emnet

Acidica

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette i chip i min A4 1,8T 97mod. Det eneste som holder meg tilbake er at etter hva jeg har fått med meg, så må man kjøre på 98 oktan etter chipping, som om det ikke er dyrt nok med 95 oktan!

De som selger chippene skryter jo på seg redusert bensinforbuk osv. etter chipping.

Merker dere noe til dette reduserte bensinforbruket? Føler dere att dere bruker mer eller mindre penger på drivstoff etter chipping?

Og det viktigste: Er det verdt pengene? :)

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må over til 98 eller høyere oktan. Min første A4 1.8T chippet jeg og merket mye forskjell med engang. Men man vender seg til forandringene. Jeg selv synes det er litt for dyrt bare for noen HK og NM mer, men kjenner du noen som driver med dette kan jo det hjelpe på prisen.

Når det gjelder bensin forbruket så er det jo sånn, i alle fall på meg, at når du har mer HK er det lett å gi mer på. Så om du ser store forskjellen er ikke godt å si. Og er det noe forskjell så utligner vel det seg i prisen på oktanen :)

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går vel egentlig fint å kjøre på 95 om man ikke råkjører mye?

er chip verdt pengene? JA!! stoor forskjell!

Kjører på gass jeg, 110 oktan til 5,50kr litern :D:D

Aner ikke hvordan forbruket ligger uten chip, men med ligger min på ca 1 liter pr mil med lett blanding av råkjøring og køkjøring. Langkjøring kommer den ned i 0,85 ca. (med full bil)

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98 oktan har en bedre forbrenning en 95 oktan ergo bilen din går renere, i prinsipp skal den da også bruke mindre drivstoff pr mil.

jeg har alltid brukt 98 oktan på mine bensin biler. å hvertfall de som har vært chippet.

audin min brukte faktisk mindre drivstoff med chipp å 98 oktan en uten chipp å 95 oktan. så kommer vel ut på det samme tenker jeg.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider