Gå til innhold

delefilter

Ranger emnet

nikkolm

Anbefalte innlegg

får tak i greie og billige 3 veis og 2 veis 400/4000khz osv delefilter på Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk og...kjøpte ett 3veis der...funke heilt greit...fant ut etterpå at eg måtte ha ett til hehe.....eller så ble det jo bare i mono..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2veis = sub/mellomtone og diskant, 3veis = sub, mellomtone, og diskant...

En sub er ikke konstruert for å spille fulltone, så den skal deles med et lavpassfilter, gjerne fra 100hz og nedover... Diskanter skal heller ikke spille fulltone, og de deles med høypassfilter høy oppe i registeret... mellomtone skal da fylle det imellom, og deles da slik at den ikke spiller de laveste tonene, og ikke de høyeste tonene ;)

De fleste bilforsterkere har innebygd delefilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, som fks har 6 elementer i hattehylla,,,som fks det eg har...2 stk 10basser,2stk 5"mellomtoner og 2 stk diskanter...da bruker eg to stk 3 veis delefilter..dette er ett passivt filter da men...400/4000khz funker helt greit..aktivt delefilter kan man stille litt frekzenser på som regel.. tenker på å kjøpe meg 15 eller 30bånds equalizer sånn man kan stille enda mere og få toner mere perfekte liksom....er min mening da...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider