Gå til innhold

Motor jakt

Ranger emnet

740bonde

Anbefalte innlegg

Hei eg blei akkurat medlem her på forumet og har ikke så mye erfaring med volvo. Har ein 88 mod 740 gle. Har lyst på litt mer å trø på med så lurer på hvilken motor som er greiest og hive oppi med tanke på, holbarhet, pris, montering osv. håper noen kan gi meg ein peikepinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har LH 2.4 Innsprut, er det letteste å få tak i en b230FK/FT motor.. Koster fra 10-20 store for en mer eller mindre komplett motor.

Det er litt drøyt væ:) Du får FT/FK for 6-10 lapper hos søta bror.

LH 2,4 er innsprutstyringa. er også diagnoseuttak på nettet til 2,4'n

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ein 230f motor 2.3. er det innsuget du mener`?

Det er (om jeg ikke tar helt feil) LH-2.2 sprut på motoren din. Da passer ledningsnettet ikke over. Men siden du har innsprut så slipper du drittjobben med å legge opp nye bensinslanger og bensinpumper.

Setter du inn en FT eller FK og bruker du ledningsnett fra 240 med LH-2.4 er det bare å følge guiden her.

Er forøvrig det nest mest diskuterte emnet på volvo-forumet her, rett etter hvor mye man kan kappe senkefjærene.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, så eg burde satse på ft fk eller et fra 740 som passer på fester osv. er jo fort gjort med ledningsnettet så det er ikkje de verste problemet. men noen som vet om noen svenske sider eller noen norske for den del som de aventerer slikt på? finner lite på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider