Gå til innhold

Kraftig nok forsterker?

Ranger emnet

Rassa

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det er sikkert ikke den beste forsterkeren heller;)

Til denne forsterkeren, har du noen andre (helst ikke altfor dyre) sub alternativer? Har fått med meg at høy følsomhet er positivt når man IKKE har en monsterforsterker. Kan kanskje være en ide med 1x12" istedet?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bra nok trøkk til mitt bruk:)

Disse Sony Xplod subbene får jeg rimelig (lett brukt), men er montert i en ytterst svær kasse. Hvilke fordeler/ulemper gir det lydmessig(foruten begrenset bagasjeromsplass)?

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har brukt 2 x 12" sony explod (som eg vil kvitte meg med) huske ikkje ka selve subbene heter...men kver sub er på 400rms og 1400peak..og eg brukte en monoblock fra ma audio og guffa subbene ganske god ut i 1200w i 0.1ohm på dem... selv om jeg ikke er fornøgd enda:P synst ikke det er nok slaglengde på dem egentli.....og kassa dem spilte i lagde eg sjøl...ganske fornøgd med målene..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,1 OHM hørtes lite ut ja:)

Noen som vet ang størrelse på subkasse, og hvordan det påvirker lyden?

Om noen har noen tips om ok komponentsystem kan det og nevnes. Utgangspunktet mitt er Hertz DSK 165.

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bra nok trøkk til mitt bruk:)

Disse Sony Xplod subbene får jeg rimelig (lett brukt), men er montert i en ytterst svær kasse. Hvilke fordeler/ulemper gir det lydmessig(foruten begrenset bagasjeromsplass)?

Det kommer først og fremst an på hva slags kasser de er beregnet til i utgangspunktet. Nå er majoriteten av elementer på markedet i dag tilpasset ganske små kasser, men jeg ville bare nevne det for ordens skyld :)

Helt generelt vil du få mer nivå i de lavere frekvensene enn i en liten kasse. Dette vil (som regel) også medføre at frekvensresponsen blir endel jevnere. Den såkalte Q-verdien vil bli lavere, noe som ofte medfører en mer transientvillig bass. Ulempene er lavere effekttålighet, ettersom det er mindre fjæring i luften i kassa (mer luft som skal komprimeres).

Noe særlig mer håndfast er vanskelig å si uten å vite mer om kassevolum, biltype, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har bra frontsett,ubrukt, billig til salgs

MA Audio HK60C. 100watt kont 200watt spiss.6,5tommer

og 2,5cm diskanter.

Jeg har to sett.

Di har høy følsomhet,94db tror jeg det var,så di er veldig lettdrevet.

Noe som kanskje er en fordel,om forsterkern din ikke er så kraftig.

Panthera

Lenke til kommentar
Del på andre sider