Gå til innhold

Kraftig nok forsterker?

Ranger emnet

Rassa

Anbefalte innlegg

Joda, tips om komponent system er "lovlig" det:). Bare å komme med tips, selvom jeg i utgangspunktet har siktet meg inn på Hertz DSK 165.

Bilen er som signaturen min sier en Vw Vento.

Kassevolumet blir bare synsing fra min side, men den er etter min mening rimelig stor. Tar opp store deler av bagasjerommet mitt iallefall, og for de som kjenner Vw vento så har disse bilene et relativt svært bagasjerom - 550 liter ifølge den orginale brosjyren;). Kan måle opp kassen imorgen hvis det er til hjelp.

Vil og nevne at kassen har slike "utblåsnings-hull" på oppsiden - det som kalles portet kasse?

Det står på subbene at de er på 1200W RMS, noe som sikkert er en overdrivelse:). Noe sannhet i det?

Takk for svar:)

EDIT: Er det en mulighet å bruke 2 vanlige 1x100W utganger i tillegg til sub utgangen på 300W?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det er 4kanalforsterker du har,så kan du brokoble bakkanalene til sub, og bruke di 2 andre til kompsett.

Vær opmerksom på at du med brokobling ikke bør kjøre under 4ohm på subben.

Brokoblet, så tåler ikke forsterkeren din det.

1200watt er nok spissefekten subben tar.

Kontinuerlig,så er det vel ca 300watt den tar.

Med henblikk på subkassen din, så er det bare å prøve,

for å høre om du liker lyden subbene dine får i den.

Det er om DU liker lyden som er viktig vel?

Panthera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det er 4kanalforsterker du har,så kan du brokoble bakkanalene til sub, og bruke di 2 andre til kompsett.

Unnskyld at jeg låner tråden litt, men hva betyr " Brokoble " ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kobler en bro sammen:P neida...fks en 2 kanaler...bruker + og - fra hver kanal til + og - på suben.. vist jeg ikke tok helt feil nå da på + og - på forsterkeren..er så lenge sia jeg har brokobla...bruker bare monoblocker som regel..:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en femkanalsforsterker på 4x100W og 1x300W.

Hvordan stiller du på hvor mange Ohm man kjører? På forsterkeren eller ved hjelp av ulik kobling?

Ja det er vel mine ører som er viktigst ja:)

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en femkanalsforsterker på 4x100W og 1x300W.

Hvordan stiller du på hvor mange Ohm man kjører? På forsterkeren eller ved hjelp av ulik kobling?

Ja det er vel mine ører som er viktigst ja:)

fks på min ma audio monoblock:

4ohm = 500w ut

2ohm = 650w ut

1ohm = 1200w ut

0.5ohm = 1800w ut

fks en subb med 2x 4ohm spoler (det vanlige er 4ohm på subber/høytalere til bil) for å få den subben med 2x4ohm spoler i 2ohm tar man en ledning fra + til + på subben..og det samma med -...så når det er gjort tar man 2 kabler som er + og - og tar den som skal være + ledningen, fra + på terminalen og minus ledningen på - terminalen når det er gjort så kobler man + og - kablene til forsterker.. fleste forsterkere er stabile ned til 1ohm...min er ned til 0.5ohm pga det er en db drag monoblock egentli...

høyere ohm fra høytaler til forsterker jo "sunnere er det" men lavere effekt...? hjemme forsterkere er som regel 6-8ohm......

og samma greiene med 2x2ohm subber..vist man har to..da får man ohmen ned til 0.5 fks.... og fks 2 subber på 4ohm får man dem i 2 ohm på forsterker osv osv osv...så lenge man kobler rigtigt:P

har vertfall 2 stk subber med 2x4ohm spoler og kjører dei i 1ohm på monoblock...

eller synst folk her at jeg virka helt på jordet nå??:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider