Gå til innhold

El-feil på Sierra'92

kris88

Anbefalte innlegg

Har en sierra 2.0 DOCH med en eller annen feil i dashbordet.

- I selve instrumentpanelet her batterilampen begynte å lyse noen ganger svakt, andre ganger sterkere.

- Håndbrekklampen (som også har et annet tegn å ser slik ut: (!)(P) ) har også begynt å blinke, spesielt i nedoverbakke og under oppbremsing.

Er dette bryteren på brekket som er dårlig eller er det en sammenheng med de andre feilene?

- Når jeg setter bilen i revers, blinker til høyre og ventre så blinker det svakt i tåkelysbryteren til venstre for rattet.

Noen som vet hva dette kan være?? Kanskje noen som har vært borti det før? Har hørt at det er ganske vanlig med el.feil i Sierra...

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterilampa: sjekk reima som driver dynamoen

håndbrekklampa: sjekk væskenivået i bremsevæskebeholderen

svakt lys/blink i tåkelysbryter: sannsynligvis en eller flere pærer bak har gått

(basert på egne erfaringer fra scorpio)

OK, skal sjekke med en gang

- VW Golf VR6'93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyset (!) eller bildet av en bremseskive er mest sannsynlig at klossene dine begynner å bli slitt. Har slitasjevarslere foran på bilen din.

Ellers er det vanlig med dårlig jording på baklyktene, noe som mange ganger gir disco ved blinking og bremsing samtidig. Sjekk det, også sjekk Erik sine tips

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

envt sjekke kabel fra dynamo til batteri

den hadde jeg problem med på stasjons vogna.

batteri lampa kom og gikk, lyste bra og dårlig.

så byttet jeg ut hele. og satte på ny kabel. problem løst:)

det med baklampene så sjekk for envt overledning,

om noen ledninger ligger innpå hverandre

og sjekke jording..

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode forslag!

Bremselampen blinket fordi det var for lite bremsevæske så det er løst :)

Så på viftereima, men fant ikke ut hvordan jeg skal stramme den...

Og når jeg begynte å se på baklyktene så fant jeg ut at når jeg bremser så lyser tåkelyset bak og når jeg skrur på tåkelyset så lyser bremselysene bak...

Så også at når jeg blinker til venstre blir venstre kjørelys bak svakere.. Dette skyldes vel dårlig jording?

Så derfor la jeg opp en ekstra jordledning til festene på baklykta, men til ingen nytte :shake

- VW Golf VR6'93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode forslag!

Bremselampen blinket fordi det var for lite bremsevæske så det er løst :)

Så på viftereima, men fant ikke ut hvordan jeg skal stramme den...

Og når jeg begynte å se på baklyktene så fant jeg ut at når jeg bremser så lyser tåkelyset bak og når jeg skrur på tåkelyset så lyser bremselysene bak...

Så også at når jeg blinker til venstre blir venstre kjørelys bak svakere.. Dette skyldes vel dårlig jording?

Så derfor la jeg opp en ekstra jordledning til festene på baklykta, men til ingen nytte :shake

Viftereima strammer du med dynamoen, løsner på skruen bakpå og presser hele dynamoen nedover.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider