Gå til innhold

Spiller resetter seg.. Prøvd å bytte Gul og Rød..

Ranger emnet

Gollum666

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Vectra 96mod som jeg har innstallert Pioneer DEHP85BT i.. Denne resetter seg hver gang jeg slår av bilen.

Jeg har prøvd å bytte rød og gul ledning bak spilleren men da fikk jeg ikke skrudd den på i det hele tatt.

Jeg har 12 Volt i den røde, men når jeg kobler til den gule på den røde har jeg bare 3 Volt..

Her har jeg koblet gul og rød sammen igjen og da resetter den seg..

dsc01040bn1.th.jpg

BMW 525i E34 91'

Opel Omega 3.0 24v Vrak

BMW 320i E30 Solgt

Opel Vectra B 1.8 16v Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du..har pioneer spiller sjøl..for at den ikke skal resette seg legger jeg en pluss kabel/ledning fra pluss på batteri og kobler på gul og rød kabel fra batteriet..å ikkje nok med det, så kobler eg den svarte ledningen fra cdspiller til en ny kabel som går til karosseriet som jording..skal egentli ikke være verre en det:) eller har du prøvd dette?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min pioneer spiller er vertfall den gule ledningen +...og den røde acc...som det står...egentli en pluss det og trur eg vist eg ikkje husker feil..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du..har pioneer spiller sjøl..for at den ikke skal resette seg legger jeg en pluss kabel/ledning fra pluss på batteri og kobler på gul og rød kabel fra batteriet..å ikkje nok med det, så kobler eg den svarte ledningen fra cdspiller til en ny kabel som går til karosseriet som jording..skal egentli ikke være verre en det:) eller har du prøvd dette?

Nei, har ikke prøvd det.. men det er jo 12v på den røde så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg må legge opp ny kabel fra batteriet og til spilleren? Kobler du + både på gul og rød?

BMW 525i E34 91'

Opel Omega 3.0 24v Vrak

BMW 320i E30 Solgt

Opel Vectra B 1.8 16v Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm men har du kjøpt sånn kobling til pioner spilleren som e bare å koble rett i til bilen din da? sånn ico kontakt elle ka det heter..får kjøpt sånt på biltema trur eg osv...men uansett..eg hadde sikkert ikkje skjønt meg på det heller på det probleme du har med dei ledningene...så når eg kobler opp cdspillere til folk (vist det ikkje noe annent opplegg da) så berre tar en litt tynn ledning fra batteriet fra + og gjennom ett hull i torpedoveggen..kansje der en gummipakning er å lager ett lite hull og inn til cd spilleren på rød og gul som skal på den ledningen,og den svarte ledningen (jording) fra spilleren skjøyter jeg på en litt lengre kabel og skrur den til karosseriet en plass..finner en skrue som står i fra før og få den skikkli på plass....så skal det funke fint....men som eg alti gjør å tar utav "halve" dekselet på cdspilleren når den skal av for at den ikke skal tappe strøm fks over natten..er ikke sikker på om at den gjør det men berre gjør det for sikkerhetskyld:) og når du slår på bilen etter å har kobla opp ledningene som eg beskreiv så bare slår du på cdspiller etter du har starta bilen eller om du vil spille musikk fks når bilen er av og..;)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det eg har skjønt, har du 2stk 12V?

Men når du skrur av tenningen, har du 12v på noken av dei 2 ledningane da?

Den gule ledningen skal ha 12v heile tiden. (der går hovedstrømmen til spiller og denne ledningen har og ansvaret for minne)

Den røde ledningen skrur på spilleren. (som remoteledningen til forsterkerene)

Har du ikkje 12v når tenningen er av, får du koble ein ledning ifra batteri til spiller.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å trekke ny kabel fra batt til spiller, ledningene som ligger der orginalt, er alt for tynne, så IKKE gjør som Einart sier, og bruk en tynn ledning, men bruk en som det er litt tykkelse på, gjerne 3 ganger så tykk som den som går inn på spilleren (gul), og sikkring ved batteri ;)

høøøø?? har jeg sagt at han ska bruke tynne ledninger som strøm da?hmm.. så klart må det være litt tjukkelse på ledningen:) har jeg skrevet noe feil nå igjen?`hmmm.. hehe min kabel fra batteri til cdspiller er vertfall 5mm eller mer..så tjukke kabler uansett er bra:P

men er det vits med en sikring ved batteri når det står en 10amp i cdspilleren fra før av da?..tror vertfall det var 10amp i pioneer spillere... har vertfall ikke brukt sikring med batteriet som er til cd spiller på 4 år vertfall..men har 10ampen i spilleren like fin enda..så det har vertfall gått helt fint med meg:)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Så du kobler da så det er konstant 12v på gul og rød? kanskje like greitt det.. skal prøve det til helga.. takk for svar:)

jupp stemmer det, vertfall det eg gjør, og dem fleste gjør regner jeg med som kobler på den måten;)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok væra ein sikring ved batteriet. (skal væra maksimum 20 eller 30cm ifra batteriet)

Den røde ledningen kan tilkobles til ein av ledningen med 12v bak spilleren.

Den tilkobles vanligvis tenningen, slik at når du skrur av motor/tenning skrur spilleren seg av.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du skjer hvis ledningen din fra batteriet kortslutter en plass da Einart?? Et stk smeltet ledning, og en liten brann kanskje ;) Sett på en sikkring ved batteriet du...

hehe joda det e sikkert lurt å ha en liten sikring vist noe sånt skjer ja:P men en solid strømledning må vertfall til i det minste:)

men skal ikke sikkringen i cdspiller gå da som regel vist sånt skjer? trodde vertfall jeg egentli..hehe.....jaja:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider