Gå til innhold

Registerreim røyk etter 50 000, hvem har ansvaret?

Ranger emnet

Biljens

Anbefalte innlegg

vi tar av dekselet på service der det står at tannreima skal kontrolleres, så der tar du feil, har du bilen din inne på en seriøs plass så ser du jo dette står skrevet på SERVICESKJEMA som du får når bilen er levert. skreiv senest opp i forrige uke på en service"annbefalt stramming av tannreim" på en Vw T4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket servicesjemaet til V40 i Vadis, og der står det ingen ting om at registerreima skal kontrolleres utenom bytte. Har da heller ingen tro på at de sjekker denne på en vanlig service. Men hvis det er slik det er kan jeg jo likegodt bytte reima selv når den skal byttes, siden jeg ikke har noen planer om å betale Volvo for å bytte olje hver 15000 km.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket servicesjemaet til V40 i Vadis, og der står det ingen ting om at registerreima skal kontrolleres utenom bytte. Har da heller ingen tro på at de sjekker denne på en vanlig service. Men hvis det er slik det er kan jeg jo likegodt bytte reima selv når den skal byttes, siden jeg ikke har noen planer om å betale Volvo for å bytte olje hver 15000 km.

Har du sjekka alle. Alt gjøres ikke på hver eneste service

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men da har du nok ikke hatt den på en storservice? kanskje bare en vanlig 12mnd service?

men ta å les i service hefte til volvo, i volkswagen sitt så står det ganske mye om de enkelte servicene på 30-60-90-120 000km servicene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du stiller desverre svakt!

Jeg har jo en ombygget volvo 242 m. 960 3.0 24v motor.

Når den ble ombygget, fikk jeg byttet reim, strammer, løpehjul, etc. (over 3000kr i originaldeler hos volvo!).

Jada, det burde jo vare en del år, men etter litt under 2 år og max 14k km (nok mye mindre), så røk reimen!!!

Jeg snakket med forbrukerrådet og de sa at jeg kan nok ikke kreve noe. Om jeg er heldig, får jeg ny reim av Volvo, sa de.

Det er desveerre sånn det er :S Ps. bilen min hadde også ny vannpumpe, ingen olje som rant ned på reim elns.. Men den bare tok "kvelden". Sendte henvendelse fra volvo, de bad meg om kvitteringer på reim, etc. jeg sendte det, men hørte aldri noe mer.

Jeg tror sådan du bør være glad for tilbudet du fikk, jeg må nok ta hele kostnaden selv, med 1 stk rast motor. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette betyr rett og slett at det er minigsløst å koste på en Volvo service på merkeverksted. Min forrige pajero raste reg.reima etter noe over 4år, kun den servicen som var tatt på verksted. Ingen spørsmål om annet enn kviteringen, bilen fikset med ny topp og nye 5års garanti på jobben.

Når det kommer til verksted og servicer er det j..ig mye fusk. Naboen tok et VW-versted med buksa nede. Stor service iflg regning. Bla var ikke oljefilteret skiftet:-) Et tusjmerke er ikke dumt, evt litt maling/neglelakk på et par skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men da har du nok ikke hatt den på en storservice? kanskje bare en vanlig 12mnd service?

men ta å les i service hefte til volvo, i volkswagen sitt så står det ganske mye om de enkelte servicene på 30-60-90-120 000km servicene.

Vet ikke hva de kaller de forskjellige servicene jeg, men har nå hatt alle servicer mellom 0 og 210.000 km.. Det eneste som står på sjemaet om regreim er "Viktig! Skifte kamrem etter km-stand eller alder".

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider