Gå til innhold

Montering av hengerfeste avensis 2005

Ranger emnet

Tempestad

Anbefalte innlegg

Hei dere, endelig fant jeg "fornuftige mennesker" som meg som hr kjøpt avensis =).

Jeg har kjøpt en avtagbar hengerfeste som jeg ikke har montert ennå. Problemet er at jeg ikke klarer å demontere søtfangeren bak, har ryggesnsorer også. Jeg har klart å skrue av de skruene som er ved hjulbua, men fangeren sitter noe vanvittig fast og jeg måtte bare gi opp hele greia.

Er det noen som har demontert støtfangeren bak selv?

Takk for oppmerksmomheten.

Hilsen E. Melgar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangeren sitter i tre mutrer som er under dekselet inni bagasjerommet (det dekselet som dekker festet til låsen), for og få av dekselet så må du skru av de oppbevaringsrommene på siden (under matta) dekselet sitter bare i klips. Ellers så sitter fangeren i noen klips og skruer under bilen, samt to skruer i innerskjermen, og en skrue som går opp i fangeren på hvert hjørne. pass på og løfte opp fangeren med et lite skrujærn over et feste i hjørnene før du tar den av.lykke til:)

00 Lexus is200

04 Nissan Navara(solgt)

99 Lexus is200(solgt)

89 Audi 90(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takke for forklaringen, men den tilsvarer nokk ikke til en avensis 2005. Her måtte jeg til Toyota for å få hjelp, de var ganske hjelpsome selvølgelig.

Det men skal gjøre er å fjerne klipsene og skruene under bilen, deretter skal man åpne dekselen som står avesis på, den deksel som dekker låsen til bagasjerommet. Her finnes det 4 mutter som skal løsnes. Man må nok bruke en lan 10' skiftenøkkel. Etter på kan man begynne å demontere fangeren ve bruk av en skrutrekker som er dekket med noe stoff (sånn får man ikke riper i laken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg gjorde dette nettopp selv. Knepp opp listen ved bakluken (den som det er noe blankt på). Her er det 4 skruer som må løses (må ha en lang pipe). Så er det noen små skruer ved hjulbuene. Så skal resten kneppes av. Begynn ved hjulbuene (veldig forsiktig her). Får du opp de første klipsene, går den lett av. Men nok en gang, vær veldig forsiktig her (lett å knekke hakkene på støtfangeren)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider