Gå til innhold

Noen som har noen tips og råd om enkel styling? :)

Ranger emnet

Kristian_E

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå står våren på trappa, og jeg har lyst å begynne å fikse litt på bilen min. Har en rød A4 B5 95 mod 1,8. med orginalt utseende. De 2 forrige eiere har vært voksne mennesker uten interesse av å style bilen;p

Planene mine sålangt:

- Har kjøpt nye 17" felger

- Skal senke den 35/40

- Hella micro tåkelykter

- Omlakkere speil (orginalt svarte, men var amatørlakkerte da jeg fikk bilen og nå har de blitt veldig stygge)

Noen som har noen andre tips/innvendinger om hva jeg kan gjøre med bilen som er forholdsvis enkelt og ikke koster skjorta? :)

Liker den orginale elegante Audi-looken veeeldig godt, så å legge masse penger i ny frontfanger/bakfanger/sideskjørter for eksemper er noe jeg ikke har lyst til/prioriterer penger til, selvom dette ser knallbra ut.

Håper noen har noen tips og gode ideer som kan inspirere meg litt!:)

Mvh.

Kristian E.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykter kan jo ender på utsende. tone rutene.

mange forskjellige meninger her men jeg syntes det er tøft med rutesenker bak.

du kan lakke bilen helt ned, de sorte plast områdene lissom.

rs4 grill. effekt bakpotte.

noen tips som får bilen litt tøffere å som ikke koster skjorta

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykter kan jo ender på utsende. tone rutene.

mange forskjellige meninger her men jeg syntes det er tøft med rutesenker bak.

du kan lakke bilen helt ned, de sorte plast områdene lissom.

rs4 grill. effekt bakpotte.

noen tips som får bilen litt tøffere å som ikke koster skjorta

Ja, absolutt tenkt på lyktene! Både foran og bak egentlig. Så dette kommer nok når jeg får bestemt meg for hvilke lykter jeg har lyst på. Lakkeringen ja.. Noen idé om hva det koster? Blir jo de nederste listene på fanger foran og bak og kanalene. Hørt at dette er ganske dyrt og upraktisk med tanke på steinsprut osv. At spesielt sidene blir stygge veldig fort. Bakrutesenker og RS4grill er noe jeg ikke har lyst på. Bakrutesenkeren er ikke helt etter min smak, og jeg er primitiv nok til å like orginalgrillen godt;P Hehe :) Toning av rutene er aktuelt, er det verdt pengene å få noen til å gjøre det proffessionelt, eller bør jeg satse på soefilm om noen med erfaring?;)

Takk for svar forresten!

Kristian

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart nye lykter (i allefall foran), og lakkere helt ned som 200sx4ever nevnte.

Ja, vil bytte lyktene, men vet ikke hva jeg har lyst på enda. Det beste for min smak ville vært noen som lignet noen nyere orginale Audi-lykter! Kunne ønske jeg fant noen som fikk bilen min til å fremdeles se orginal ut bare nyere! Noen som har sett noe som kunne vært aktuelt?;P Hva menes egentlig med faceliftlykter? har ikke helt skjønt hva folk legger i det begrepet, men trodde egentlig at det var dette jeg var ute etter? Trodde det var lykter fra en nyere modell som passet min, men jo mer jeg har lest om det, jo mer i tvil har jeg blitt om hva det egentlig er. Skal ikke være lett ;P

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få noen profesjonelle til å sote rutene dine, tror det blir best.

Noe annet du kan gjøre er jo sideblinkers, er vel kanskje gule de du har? mye penere med hvite/blanke synes jeg..

Stemmer.. Noen idé om hvor mye toning vil koste? Alle rutene eller bare de bak?;P Bør vel være mørkere bak enn foran?

Ja, de er orange de sideblinkerene jeg har ;P

Ikke spesielt pene, men heldigvis ganske nøytrale siden jeg har rød bil ;) Men det skal nok gjøres :) Koster vel ikke mer enn noen hundringser allikevell..:]

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt tenkt på lyktene! Både foran og bak egentlig. Så dette kommer nok når jeg får bestemt meg for hvilke lykter jeg har lyst på. Lakkeringen ja.. Noen idé om hva det koster? Blir jo de nederste listene på fanger foran og bak og kanalene. Hørt at dette er ganske dyrt og upraktisk med tanke på steinsprut osv. At spesielt sidene blir stygge veldig fort. Bakrutesenker og RS4grill er noe jeg ikke har lyst på. Bakrutesenkeren er ikke helt etter min smak, og jeg er primitiv nok til å like orginalgrillen godt;P Hehe :) Toning av rutene er aktuelt, er det verdt pengene å få noen til å gjøre det proffessionelt, eller bør jeg satse på soefilm om noen med erfaring?;)

Takk for svar forresten!

Kristian

er kanskje litt upraktisk å lakke helt ned hvis du kjører mye på grus vei eller burner mye =) har et par kompiser som har lakert helt ned å de har hatt bilene slik i snart 2 år. noe merker blir det jo, men som regel syntes de ikke før du går helt innte for å kikke.

sote ruter burde du gjøre hos noen som kan det, det koster litt men det blir bra å det varer flere år i forhold til om du prøver selv. sier ikke at du ikke klarere det å at det vil bli bra, snakker litt av egen erfaring, tona rutene mine selv å det gikk noen ekstra ruller sotfilm å så hang de der 4 måndere å så begynte de å løsne å ble stygge. mener jeg betalte 5 lapper for bakrute side og sideruter.

hvite binkers er et must.

å bilen er veldig pen orginal så liker du ikke rutesenker og rs grill spiller ikke det noen rolle :)

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

facelift lykter er penere enn org lykter. Du kan ta lykter fra 99mod facelift. Eneste du kanskje må gjøre er å skjære litt i skjermen for å få dit lykta. Men det er andre her på forumet som kan svare på dette bedre enn meg..

Ja, mente du at jeg kan ta orginallyktene fra en 99 mod? - og da blir disse facelift for bilen min?;p Eller skulle jeg ta lyktene fra en 99 mod med facelift?;p Går litt rundt for meg i dag.. bare å beklage..;) Vil ha noen lykter på bilen som ser orginale ut, men som er finere og har ett nyere utseende.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nettopp inn et par bilder av frontlys i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/192938-frontlykter-a4-b5.html

Der ser du facelift lyktene. De er laget i klarglass/plast og er ikke to-delte. Dvs. at blinklys er en del av resten av lykta.

Ang. lakkering helt ned; gjør det selv! Kjøp en sprayboks med lakk som matcher bilen, plastheft og grunning og lakk i vei. Jeg gjorde det selv i fjor sommer, sitter som bare det fortsatt. Har ikke tatt sideskjørta enda, men det kommer når været blir varmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal sote bakruten , ville jeg også sotet lyktene bak! det er jo en enkel jobb og d blir jævlig bra om du har sota bakrute. skal du ha deg nye baklykter, så gjør d jo ikke noe om du ikke liker hvordan det så ut på de gamle.. prøv :D

skal sote mine denne friperioden

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider