Gå til innhold

Precious aka Roy sin fototråd [Update: Powerdrift runde 3 Sørlandsparken 21.juni]

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Velkommen til min side med bilder tatt av meg :)

Dette er en veldig In Progress tråd, da jeg er en fersk nybegynner med nylig innkjøpt digitlkamera.

Canon EOS 30D

Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS

Bare for å starte tråden med et par Lightroom behandla bilder så slenger jeg ute disse previewsa: (kommer link til større utgaver seinere).

Fra min første tur ute i Kristiansand for å ta noen bilder av bilen min og lære meg å fotografere.

Bildene er tatt uten stativ, så de er endel uskarpe ved høy oppløsning.

Begynner med et croppet bilde som er justert lyssettingen inn mot midten for å lyse opp bilen litt, men beholdt bilde forholdsvis mørkt grunnet mangel på stativ (uskarpt) så ingen vits å prøve å få fram detaljer og mer lys.

n682915338_1006743_6056.jpg

Prøvde meg på å utnytte litt vidvinkel og få litt fisheye effekt på bilde. Igjen uten stativ (skjer ikke igjen), så jeg er ikke veldig fornøyd med at fronten til bilen ble så uskarp. Bilde er også beholdt rimelig mørkt grunnet uskarpheten.

n682915338_1006781_9969.jpg

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tur hvor jeg prøver litt sportsbilder, så her kommer noen utvalgte bilder.

Driftpractice_Sorlandsparken1_by_Presjes.jpg

Croppa og jeg syntes rett og slett bilde gjorde seg bedre i S/H.

Driftpractice_Sorlandsparken5_by_Presjes.jpg

Artig liten krabat som dragget litt.

Driftpractice_Sorlandsparken6_by_Presjes.jpg

Croppa og justert kontraster.

Driftpractice_Sorlandsparken11_by_Presjes.jpg

Croppa, justert kontrast og justert kantene mørkere inn mot bilen.

Driftpractice_Sorlandsparken13_by_Presjes.jpg

Croppa, justert kontrast og justert katene mørkere inn mot bilen. Litt for overeksponert så røyken blir ikke gjengitt så bra jeg skulle ønsket.

Driftpractice_Sorlandsparken16_by_Presjes.jpg

Croppet og justert kontraster. Et millisekund seinere så hadde den kjegla hvert skjult. Kan ikke kloning ennå :/

Driftpractice_Sorlandsparken18_by_Presjes.jpg

Croppet, justert kontraster og justert kantene mørkere inn mot bilen.

Driftpractice_Sorlandsparken21_by_Presjes.jpg

Croppet, justert kontraster og justert kantene mørkere inn mot bilen. Liker ikke at røyken går så igjen i det overeksponerte i bilde.

Driftpractice_Sorlandsparken22_by_Presjes.jpg

Croppet, justert kontraster og justert kantene mørkere inn mot bilen. Neste på lista er telezoom, for croppet det for mye så det blir uskarpt.

Driftpractice_Sorlandsparken26_by_Presjes.jpg

Croppet, justert kontraster og litt mørkere kanter.

Driftpractice_Sorlandsparken28_by_Presjes.jpg

Croppet, justert kontraster og mørkere kanter inn mot bilen.

Det blei kanskje litt mange bilder, men klarer ikke helt å velge hva jeg skal legge ut ennå :P

Flere bilder kan finnes på Presjes on deviantART

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Som tittelen sier er det bilde av Golfen min fra VACN avdeling Agder sitt lokallagsmøte i Grimstad Onsdagen for en uke siden.

Var ingen photoshoot så ble ikke noen bra bilder egentlig.

IMG_1277800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Powerdrift runde 3 2008:

Et klippe utvalgte bilder, så det skal sies at ikke alle har treft fokus fult ut og noen bærer litt preg av røyk fra bilen som lå foran, selvom det har gitt en kul effekt på noen av bildene syns jeg.

IMG_2535c2.jpg

IMG_2369c.jpg

IMG_2547c.jpg

IMG_2325c.jpg

IMG_2203c.jpg

IMG_2238c.jpg

IMG_2293c.jpg

IMG_2301c.jpg

IMG_2352c.jpg

IMG_2366c.jpg

IMG_2402c.jpg

IMG_2189c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider