Gå til innhold

Precious aka Roy sin fototråd [Update: Powerdrift runde 3 Sørlandsparken 21.juni]

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Velkommen til min side med bilder tatt av meg :)

Dette er en veldig In Progress tråd, da jeg er en fersk nybegynner med nylig innkjøpt digitlkamera.

Canon EOS 30D

Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS

Bare for å starte tråden med et par Lightroom behandla bilder så slenger jeg ute disse previewsa: (kommer link til større utgaver seinere).

Fra min første tur ute i Kristiansand for å ta noen bilder av bilen min og lære meg å fotografere.

Bildene er tatt uten stativ, så de er endel uskarpe ved høy oppløsning.

Begynner med et croppet bilde som er justert lyssettingen inn mot midten for å lyse opp bilen litt, men beholdt bilde forholdsvis mørkt grunnet mangel på stativ (uskarpt) så ingen vits å prøve å få fram detaljer og mer lys.

n682915338_1006743_6056.jpg

Prøvde meg på å utnytte litt vidvinkel og få litt fisheye effekt på bilde. Igjen uten stativ (skjer ikke igjen), så jeg er ikke veldig fornøyd med at fronten til bilen ble så uskarp. Bilde er også beholdt rimelig mørkt grunnet uskarpheten.

n682915338_1006781_9969.jpg

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tur hvor jeg prøver litt sportsbilder, så her kommer noen utvalgte bilder.

Driftpractice_Sorlandsparken1_by_Presjes.jpg

Croppa og jeg syntes rett og slett bilde gjorde seg bedre i S/H.

Driftpractice_Sorlandsparken5_by_Presjes.jpg

Artig liten krabat som dragget litt.

Driftpractice_Sorlandsparken6_by_Presjes.jpg

Croppa og justert kontraster.

Driftpractice_Sorlandsparken11_by_Presjes.jpg

Croppa, justert kontrast og justert kantene mørkere inn mot bilen.

Driftpractice_Sorlandsparken13_by_Presjes.jpg