orizo Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Ok, her er saken, jeg skal kjøpe meg moped og har kikket litt rundt på nettet. På noen av mopedene står det at der er "politiknapp", noen som kan forklare meg hva det er?? Sorry for eventuell feilpost o.l MvH Orizo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 er en knapp som gjør slik at motorkraft derav topfart blir begrenset, så bilen fremstår som orginal.. er ikke mopedfan så kan ikke fortelle så mye mer desverre! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsmo Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Ok, her er saken, jeg skal kjøpe meg moped og har kikket litt rundt på nettet. På noen av mopedene står det at der er "politiknapp", noen som kan forklare meg hva det er?? Sorry for eventuell feilpost o.l MvH Orizo Mopedportalen.com Siter 86 745 TIC 98 A6 2.5 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Det er en turtallssperre, ikke vanskeligere enn det. Den sperrer mopeden på et angitt turtall, og det blir derfor vanskelig for mopeden å komme opp i noen betydelig fart. Det er ikke godt for motoren å kjøre med sperren aktiv, så det ambefales å bare bruke den når det trengest.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Når mopeden er trimmet, vel og merke! Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Skulle hatt sånn på BMW`n. så hadde det blitt mye billigere å kjøre bil. Førerkortet mitt er jævlig prikkete her om dagen. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Skulle hatt sånn på BMW`n. så hadde det blitt mye billigere å kjøre bil.Førerkortet mitt er jævlig prikkete her om dagen. Er vel heller du som skulle hatt en AV-knapp! :blah: Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Skulle hatt sånn på BMW`n. så hadde det blitt mye billigere å kjøre bil.Førerkortet mitt er jævlig prikkete her om dagen. Kjøp deg en Bee-R :blah: Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 hadde turtallsperre på min MH Furia. Funket fint, da onkel ville prøve den:) blææææ blææææ host host blæææ Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 eller bare vise at man har baller å stå for det man gjør? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 eller bare vise at man har baller å stå for det man gjør? Enig, En kamerat av meg ble stoppet på en Aprilia rs moppe. Onkel spurte han om den var trimmet. Og han fortalte det som var gjort, og toppfart (70km/t) Og Han fikk bare beskjed om at onkel ikke ville finne han i grøfte, også fikk han et klapp på skuldra før onkel kjørte. Blir værre straff om man skjuler det man har gjort. Er ikke morro å bli dømt for å juge til snuten! Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Bare husk på at coilen går i stykker hvis du kjører med turtallsperra på i lengden. Du kan også få visse bivirkninger av å kjøre med turtallsperre som at motoren ikke tenner skikkelig selv om sperra er av. ;) Hvis det er moped med Ducati tenning, altså AM6, Minarelli Horizontal (Scooter)og alle nyere Derbi girmopeder kobler du rød ledning fra sperra til rød ledning inn til coil og svart til jord. Husk å ikke slå på sperra på når motoren har et høyere turtall enn turtallsperra skal sperre på, da tar coilen lett kvelden. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg