Gå til innhold

Min Audi A4 Avant Quattro -Updatez; Pictures side 3.

Ranger emnet

Audiburner

Anbefalte innlegg

blue visjon er ikke noe å satse på, kjøp heller xenonmatch pærer...!

Ok? Og dette får jeg kjøpt billigst hvor? Søkte etter det på Ebay, men fant nada! Ønsker at lyset skal bli mest mulig blått kan man si...

Hva er å anbefale da???

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på en ting, som har stusset meg litt i det siste:

Føler at bilen min bruker en del bensin. Nå kan det jo hende jeg tar feil. Men det skal liksom ikke all verden til før jeg må fylle på mer bensin etter nylig fylt tank. I dag f.eks, så fylte jeg opp på vei til jobb for 100 kr. Da jeg var hjemme fra jobb, så var det like før den bensinvarsleren begynte å lyse og pipe om at jeg må fylle opp igjen. Vet ikke helt hva det egentlig kan være. Bruker stasjonsvognen SÅ mye mer bensin enn sedanen, da? En venn hadde en 1.6 l, og den brukte ikke mye bensin. Oljen ble jo fylt på for ikke lange tiden siden. Den har ikke brukt noe olje siden heller... :S

Nå skal det for øvrig nevnes at jeg pleier å vente med å fylle på bensin helt til den bensinvarsleren har pepet ca 3-4 ganger. Er det noen måte jeg kan få målt forbruket mitt på? Har jo digital km-måler, så jeg kan trykke for å få den til å måle en tur på nytt.

Jeg har også forsøkt å holde bilen i høyest mulig gir til enhver tid, da jeg har lest at dette forminsker bensinforbruket. Men en venn av meg fortalte at jeg ødela klutchen min ved å gjøre dette. Stemmer dette?

Fint om folk kan komme med råd og vinkler, da dette er irritasjonsmomenter delux!

Takk.

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du fyller så skriv opp hvor mange liter, så nullstiller du triptelleren (holder den inne) og når tanken er tom deler du antall liter på km så får du snittforbruk. Sist jeg sjekka lå mitt på 0.8 l/mil.

Kan jo hende LMM'n din er gåen, da går bilen i nødmodus og bruker mye mer bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk drastisk opp i forbruk da lmm gikk til helvete.. snakk om 30-40%. Det å ligge i høyest mulig gir er greit nok så lenge du ikke belaster motoren mye, da sluker den bensin. (fx 5gir i sakte fart og oppover, men dette sier seg selv)

Jeg vil si at det beste trikset for å måle bensinforbruk er å fylle tanken helt full, nullstill tripmåler kjør så langt du vil/gidder og så fyll tanken helt full igjen. liter du fyller nå delt på antall mil kjørt blir liter pr mil.. Dette er meget nøyaktig. (har sjekket i forhold til kjørecomputeren min flere ganger) Og bare så det er sagt så skal det ikke være noe som helst problem å bruke under 1 liter på mila. Jeg klarer det selv i køkjøring med min 1.8 turbo quattro.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piaa har vel det som kan kalles xenon match pære. dem har laget 4000k hvertfall, regner med at dem jobber med å få laget noe som har enda litt mere kelvin.

Höen har veldig gode xenonmatch pærer på 4000K. Er vel de som lager de som holder lengst.

Målet er vel ikke å ligge på så høyt gir som mulig, men mest mulig sunt turtall. Flere ganger jeg må be damen om å vennligst gire ned.

Angående baklykter har jeg lest at dette er "plug and play"

I følge brunerune måtte man ha nye pæreholdere. Så det er nesten plug-n-play :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider