Gå til innhold

Min Audi A4 Avant Quattro -Updatez; Pictures side 3.

Ranger emnet

Audiburner

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kvasskam???

Ja...

Har også denne lista her jeg fant på dette forumet:

Det er fint mulig å hente ut mye mer enn 15-25hk fra 1.8 (AGN)..

Men, krever litt mer enn å bytte til åpent luftfilter..

- Råder og stempel.

- Porting av topp (litt i tvil)

- Kvasskam

- Luftfilter

- Effektanlegg fra manifold

- Vanninnsprøytning (vanntåke)

- Autronic datasprut (for justering av luft/bensin-blanding)

- 118 oktan..

Kanskje billigere å kjøpe ny motor/bil..

Fjerne katalysator, åpent luftfilter og eff.anlegg er muligens en fin begynnelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men hva er det ?
En kamaksel styrer ventilene - når og hvor mye de skal åpne. Du kan si at kammen er den som bestemmer stort sett hvordan din motor "er" rett og slett. Når den skal dra, når den er dau, det bestemmer kammen stort sett. "Kvasskam" betyr vel bare at kammen er kvass på en eller annen måte

Aner ikke om det stemmer, helt sikkert noen som kan forklare bedre for jeg aner ikke hva det er :P Vet bare at det har blitt anbefalt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det stemmer, helt sikkert noen som kan forklare bedre for jeg aner ikke hva det er :P Vet bare at det har blitt anbefalt før.

Blir nok kun en dobbel endestuss i rustfritt stål, men takk for hjelpen! Lurer på en annen ting: Lyset på bensinmåleren og oljetemperaturmåleren begynner å bli svakere. Er det noen stor sak å skifte ut dette? Mener det er pæren som begynner å bli dårlig.

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dette som er feilen. Skal få en til å se nærmere på det. Hadde en uheldig episode i byen i dag. Kjører nedover Torshov langs trikkelinjene, så kommer det en forbanna purkbil og skal forbi. Jeg svinger brått til siden og merker at jg bestiger fortauskanten. Så ser jeg i ettertid at det har blitt en minimalistisk ripe i de nye felgene mine. FUCK THE POLICE! :bambam:

haha fuck the police

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble installert DEFA alarm på bilen, da den ble kjøpt ny. Selger som jeg kjøpte bilen av, sa at den ikke var i bruk lenger. Men under panseret, så jeg i dag en DEFA-"høytaler". Inne i bilen ved dashbordet står det også montert en sånn rød-blinker, men den er jo ikke funksjonabel nå. Virker altså som at det er full alarmpakke i bilen, men at den kun ikke er i drift. Skal på service neste uke, og har bedt folka titte på nettopp dette. Har DEFA-hefte i Audimappa mi, hvor det står at prisen var 8000,- Litt dumt å ikke bruke alarmen da, mener jeg.

Noen som har noen formeninger om saken?

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var litt tid å fyre opp denne tråden igjen. Hadde i hvert fall bilen til mobilitetsservice hos Audi i går. Oljefilter, tennplugger, olje, bremseveske og diverse skiftet. Merket med ett at bilen brukte MYE mindre bensin :) Vet ikke helt hva som gjorde at bilen brukte litt mer før servicen, men mekanikeren mente at det var fordi oljefilteret skulle vært skiftet ved 99000 km. Trodde også at jeg hadde behov for å bytte bremseskiver og klosser, men det var altså feil. De satt kun for stramt, som kunne ha kommet som følge av litt hardere kjøring i vått vær o.l.

Uansett... nå er i hvert fall bilen i perfekt stand. Mekaniker hadde ingenting å sette fingeren på. Når det gjelder DEFA alarmen, så var denne defekt, og det vil koste meg en del å fikse den igjen. Dette er noe jeg ikke akter å gjøre. Velger heller å sette inn et rimeligere alarmsystem. Noen forslag?

Han nevnte også at forbruket kan ha litt bakgrunn i størrelsen på felger og dekk. Han mente jeg hadde relativt store dekk på, men det skulle ikke ha all verden å si. Noen som har noe å si til dette?

Jeg ble fortalt at senking ville gjøre bilen "tightere" og bedre å kjøre, og han anbefalte meg å senke 1-2 cm. Han presiserte veldig at jeg måtte ha godkjent senkesett med TUV-papirer. Hva er å anbefale til en rimelig penge?

Det neste som står på lista nå er soting, senking, grøftelys og xenon i hovedlyktene. Kanskje også i grøftelysene, får se...

Skal oppdatere med litt bilder i morgen. :)

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...