Gå til innhold

264gle -76 prosjekt.. B230E

Ranger emnet

stayinthe50s

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg har kjøpt en264 gle 75, som det skal bli en del forandringer på. Skal bytte bort B27e`n mot en eller annen diesel motor (helst noe annet enn en D24, da jeg har dårlige opplevelser med dem). USA-front og polaris 17" harjeg liggende. Det skal vel bli en annen farge (tips? - gjerne med bilde + fargekode). Skal legge inn bilder så fort jeg har skjönt hvordan man gjör.

Også takknemlig for tips eller info om ting som kanske skiller seg ut fra den vanlige 240 eller for akkurat denne årsmodel...

har flyttet til nabolande "söta bror" derfor mistet en del av norsk gramatikk og stavning... hehe... :happyhappy:

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette høres lovende ut, brede frontlykter og baklykter på denne? :)

Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket er en side du kan laste opp bilder, for så å linke de hit på forumet. Funker bra. ;)

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har kjøpt en264 gle 75, som det skal bli en del forandringer på. Skal bytte bort B27e`n mot en eller annen diesel motor (helst noe annet enn en D24, da jeg har dårlige opplevelser med dem). USA-front og polaris 17" harjeg liggende. Det skal vel bli en annen farge (tips? - gjerne med bilde + fargekode). Skal legge inn bilder så fort jeg har skjönt hvordan man gjör.

Også takknemlig for tips eller info om ting som kanske skiller seg ut fra den vanlige 240 eller for akkurat denne årsmodel...

har flyttet til nabolande "söta bror" derfor mistet en del av norsk gramatikk og stavning... hehe... :happyhappy:

morsomt prosjekt ;) heldige faen som bader i volvo'er og volvo deler nå haha !

denne orginale 264 synnes jeg er veldig fin farge på

W0308_big.jpg

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres lovende ut, brede frontlykter og baklykter på denne? :)

Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket er en side du kan laste opp bilder, for så å linke de hit på forumet. Funker bra. ;)

brede frontlykter vet jeg ikke,har de som den på avatar-bildet mitt har =)... men brede baklykter er det(med så solblekte blinkers at de ser hvite ut.. haha..) takk for tipset, hvis jeg skjönner det så legger jeg opp bilder imorgen... foresten kan noen få motoren min som sitter i hvis noen skal ha deler eller liknende=) bare jeg får satt i diesel först..

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt prosjekt ;) heldige faen som bader i volvo'er og volvo deler nå haha !

denne orginale 264 synnes jeg er veldig fin farge på

W0308_big.jpg

mjo, deler å liknende er ikke akkurat noe problem, spec ikke her jeg bor...

ja den var ikke dum den.. men liker den her, Volvo 855 Platinum Edition ...

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, da har du brede frontlykter. ;)

I 75 hadde 240-serien runde lykter. :)

Hvilken diesel motor har du tenkt å sette inn?

aha, man lärer noe hver dag ;) vet ikke har en billig D24T på gang men liker pegeuot 405 diesel... tåler alt!!! haha, tips?

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel er ikke min sterke side, men en D24T koster vel mer enn det smaker?

Den jeg eventuellt skal kjöpe er diesel original,så det er ikke noe jall. og den sitter å bil og kan prövekjöres för innköp... han skal ha 4500 for den men får den sikkert for 3500.

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo greit nok, men tenker på at det er veldig mye jobb, og du sitter igjen med en gammel motor som går dårlig. :)

Hadde jo vært rått om du bygde om til D5, eller TDI fra V70, men det er jo en helt annen prisklasse igjen.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo greit nok, men tenker på at det er veldig mye jobb, og du sitter igjen med en gammel motor som går dårlig. :)

Hadde jo vært rått om du bygde om til D5, eller TDI fra V70, men det er jo en helt annen prisklasse igjen.

Tar jo ikke så veldig lang tid, en kompis satte i d24 i sin 244 -77 å det tok en dröy helg.

Ja, det ultimate hade jo vert en d5, de går jo utrolig bra også, men som sagt... det handler om penger,.. hehe..

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider