mosfet Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Hei! Etter en diskusjon om G-krefter, lurer jeg på om noen vet hvor mange G-krefter det er mulig for en bil å klare i sving (altså sideveis).. Hvilken bil er det som klarer mest sidekrefter, og på hvilke dekk/dimensjoner? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Du får søke etter cars g-force eller lignende betegnelser på internett. Eneste jeg vet er at Champ cars på Texas Motor Speedway oppnår G-krefter på 5G i svingene.Til forskjell fra romferja som "bare" oppnår 3G når den tar av :-) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 En vanlig vil ligger sjelden oppunder 1.0G. Ta feks. Mazda RX-7 og Dodge Viper som skal klare ca. 0.97G og Supra 0.98G. Noe av det sykeste jeg har sett er en modifisert gammel Datsun 510 med 285 brede dekk foran og bak som presterte 1.2G. En Formel1 bil klarer vel over 4G, noen som jo er helt sinnsykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Nå er det vell kanskje en ide å si hvilen retning G-kraften du mener skal virke. Er det forandring i fartsretningen eller er det sideveis akselerasjon du mener på? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg