Gå til innhold

Problemer : E200 w124

Fubb

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et smule lite problem med bilen min. Var ute å kjørte igår, og skulle svinge innom bensinstasjonen. Midt i svingen så var det som om girkassa bare forsvant!

Altså, når eg setter den i gir så går den knapt nok fremover, det føles rett og slett ut som den står i fri hele tiden.

Men revers funker! Jævli kjedelig å måtte rygge de 7km hjem:ex_machin

Har automatkasse.

Noen som har en formening om hva det kan være? Clutchen?

Og vist det er clutchen så er det jo en god unnskyldning til å bytte til manuell kasse og en annen motor så da er mitt andre spørsmål følgende: Hvilken motor passer i bilen min og er det jævli med arbeid å få nedi en rekke 6? :) Eventuelt hvor mye sånn ca man må ut for motor + kasse nå om dagene

W202 Mercedes Benz C180 -|- Honda S2000 AP1 -|- E61 BMW 525d

X'er: W124 Mercedes Benz E200 [Motorhavari...] Honda Civic 1.5 VEi [solgt] - Nissan Sunny 1.6 SLX [Rustet ihjel]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

automat på mercedes w124 er det eneste som faktisk er lovlig...synes jeg da...manuellkassene er ikkeno gode å gire med..sjekk om du har nok olje på autokassa,løft opp og se at alle stagene sitter ordentlig fast...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som skjedde på min bil(95mod 220TE) i fjor på denne tiden.

500 meter hjemmefra begynte den å slure noe jævlig å til slutt kom jeg ikke framover, men funket fint i revers. Rev ut boksen og sendte den til Berg Automat service for overhaling da det visstnok var bremse båndene inni boksen som var gåen, er vist ganske vanlig ved ca 300 000 km på W124.

Ble ca 11500,- men da er boksen som NY og holder sikkert i minst 300 000km til (1år eller 100 000km garanti å)

Lenke til kommentar
Del på andre sider