EscortSi1,8 Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Motorn har fjuska endel på tomgang i det siste, og i dag kuttet den ene sylinderen ut. Trakk ut tennpluggen, som viste seg å være helt gjengrodd av koks. Skiftet den, uten at det hjalp. Så spørsmålet mitt blir da, er problemet ventiler/løftere, stempelringer eller innspøryting? Bilen har brukt jævlig mye olje de siste ukene, men vet ikke om dette har noe sammenheng. Har ikke sett blårøyk. Det kan virke som jeg får tenning på høyere turtall, men det er vanskelig å si sikkert. Dersom stempelringer må skiftes, er det vel tid for vraking, for dette vil vel koste mer enn det smaker i mitt tilfelle....og så nå rett før påske da.... De andre tennpluggene ser fine ut btw... Skal se om jeg får lagt opp et bilde av tennpluggen dersom dette er ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 slet litt med en tidligere escort. Det virket som om den gikk på 3 på tomgang. Med en gang det ble litt turtall på denne, så gikk den som et skudd. Så sjekket vi vacuumbelg på fordelern, denne var hel. Men det skjedde lite når vi dro ut vacuum slangen. Det viste seg at det var NULL vacuum i innsuget. Da var pakninga til innsuget så dårlig at bilen nektet å holde seg på tomgang. Byttet denne: voila! Bilen gikk som den skulle. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 KJørte en tur etter å ha byttet tennplugg, og det virker som bilen tenner på alle sylindre igjen, i alle fall på høyere turtall, men når turtallet kommer under 2000 begynner det å riste og hompe igjen. Begynner å lure om det ene har noe med det andre å gjøre etter å ha lest posten til EC. Skal teste i morgen. Virker som vakuumslangen er hel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 gammel escort? Sjekka coiln? har skiftet en del coiler på 16V`n om det er slik motor du har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Men dersom det var coilen, hadde ikke problemet vært tilstede ved alle turtall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 sikker på at den tenner på høye turtall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Sant nok, men hvordan sjekker man coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 tenner 2 og 2 samtidig. 1/4 og 2/3 . Prøv å bytt om å se om den tenner på den aktuelle sylinderen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Verdt et forsøk, men det knitret godt nedi der da jeg dro ut pluggledningen mens motoren gikk, så den får i alle fall strøm. Merket ingen forskjell da jeg dro den ut, så det virker som den aktuelle sylinderen slår ut med en gang turtallet synker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 ja, kan ha overslag i coilen. Gnisten klarer ikke slå ut på pluggen pga motstanden, men gjør det på plugghetta når du drar den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortSi1,8 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Sikker på det med tenningsrekkefølgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 prøv med noen andre tennplugg kabler du vet funker, kan være så enkelt som det, hadde samme problem på en crx, byttet tennplugg kabler så var det fikset Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 tenningsrekkefølgen er sikkert 1-3-4-2, men gnisten slår 2 og 2 på enkelte forder grunnet at de bare har en føler på veiva som anngir OT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Ta en kompresjonstest, da ser du hvordan tilstanden er på stempelringer og vetiler. Hvis dette er OK og bilen bruker mye olja, kan det være ventiltettningene som er slitte og bør byttes. Ellers så er pakninger, slanger og rør fine syndebukker når det er snakk om manglende vakuum og falsk luft. Siste utvei kan og være tenningsannlegget. Har du dårlig gnist, så vil det og kokse på pluggen vil jeg tro siden forbrenningen ikke blir fullstendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 går fint på høye turtall og ikke på lave.. høres ut som utette ventiler spør du meg. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.