Gå til innhold

hva tror dere om dette anleget her?

Ranger emnet


matsby

Anbefalte innlegg

Det er vel litt delte meninger om den saken dær.

 

Jeg har vel hatt en del bilstereo oppigjennom tidene. Skal vel legges til at jeg byttet utstyr oftere en mange skifter sokker.

 

Hvis du eksempel kjøper Dynabel 9412 får du mye for pengene. Dette er bevist i en bil jeg har bygget for en venn. Med riktig kasse og riktig forsterker låter dette sinnsykt bra.

 

Det er ikke værdens beste elementer, men vil si at de er bra i prisklassen sin.

 

Vet ikke helt om folk husker varmepumpebilen fra NM, kan ikke nekte for at han spilte HØYT. :partyon:

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det nekter jeg å tro! å kunne generalisere på den måten tyder på uvitenhet, eller merkeavhengighet, hvor sistnevnte er definitivt noe jeg har fått inntrykk av gjelder deg, og en del andre av de mest aktive her inne som kommer med "nøytrale" uttalelser...'

(jeg selger forøvrig begge deler)

 

jeg har og hørt en del av begge deler, og mitt generelle tips er at man bør styre unna de rimeligste seriene til fusion. hovedsakelig pga dårlig holdbarhet (som i at de tåler lite før det er slutt på moroa) og at det låter veldig anstrengt ved litt pådrag.

 

frontsettene til dynabel er heller ikke spitzenklasse, men låter betraktelig mer balansert og behagelig (innenfor samme prisklasse). går man derimot opp noen hakk på prisstigen vil fusion være hyggelige produkter.

 

hva angår forsterker gleder jeg meg til fusion (og svært mye annet) lager like vellydende, og kraftige forsterkere som dynabel til den prisen, og attpåtil pakker det inn i et like trivelig og stilrent chassis...

 

:chatchairs

 

 

Right ON ;)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melluh: du får si hva du vil.. er enig i at billige fusion ikke er top of the line, men MÅ få lov til å ha min mening ang dynabel..

 

har etterhvert hørt det aller meste fra dynabel og er fremdeles ikke imponert.. JA, det er billig, men er ikke billig utstyr jeg er ute etter når jeg handler..

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melluh: du får si hva du vil.. er enig i at billige fusion ikke er top of the line, men MÅ få lov til å ha min mening ang dynabel..

 

har etterhvert hørt det aller meste fra dynabel og er fremdeles ikke imponert.. JA, det er billig, men er ikke billig utstyr jeg er ute etter når jeg handler..

 

det jeg er ute etter, er hvorvidt din mening om dynabel er etter å faktisk ha hørt det, eller etter påvirkning fra bl.a "din" importør/forhandler.

jeg skummer innom her nå å da, å herregud hvor gjennomsyret kjøpt å betalt dette forumet er blitt, og du sammen med mange andre går i spissen for en subjektiv merkepåvirkning som ikke gagner de uvitende. (forøvrig en gruppe det blir stadig flere av her inne ettrsom de med litt erfaring og som er objektive har rømt forumet jevnt å trutt siste året)

 

dessverre er bilstereo-kategorien blitt senter for "er dette anlegget bra" og passer denne forsterkeren til en 12" på 1000w" og det jeg kaller kvalitet på diskusjon er totalt fraværende, nesten.

 

men jeg støtter deg i den - kjøpe billig er bare tull, når man kan kjøpe dyrt å få det samme :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler kun ting jeg går god for og HAR testa jeg..

 

hvis du mener f.eks dyrt hertz ikke er bedre enn billig eller forsåvidt dyreste dynabel, så bør du få sjekket hørselen (eller kunnskapen om lyd generelt)

 

helt enig i at de aller fleste bilstereodiskusjonene her ikke holder mål, det er derfor "vi" med litt mer enn middels peil på bilstereo holder oss til andre forum..

 

uttaler meg om dynabel, KUN etter mine egne erfaringer, og som du har skjønt, så er ikke de erfaringene så veldig gode..

 

greit nok, man kan få subbene til å spille høyt (se på jon ola) men har fremdeles tilgode å høre dynabel front og subber spille pent.. hvorvidt forsterkerne SER pene ut er helt uvesentlig for min del :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu mye saklig her, som ellers på BF!

 

Jeg vil og tørre å si at Fusion holder en høyere klasse en dynabel. Ikke fordi jeg "er med på bølgen", men fordi JEG synes dynabel spiller mindre bra. Rett og slett. Folk får mene hva de vil, men jeg kjenner igjen dårlig lyd når jeg hører det.

 

Synes å lukte en viss Xelent-mentalitet rundt dynabel her nå. "biff til pølsepris" har jeg hørt før... Pisspreik. Det skjer ikke! Man får det man betaler for, EOD!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler kun ting jeg går god for og HAR testa jeg..

 

hvis du mener f.eks dyrt hertz ikke er bedre enn billig eller forsåvidt dyreste dynabel, så bør du få sjekket hørselen (eller kunnskapen om lyd generelt)

 

helt enig i at de aller fleste bilstereodiskusjonene her ikke holder mål, det er derfor "vi" med litt mer enn middels peil på bilstereo holder oss til andre forum..

 

uttaler meg om dynabel, KUN etter mine egne erfaringer, og som du har skjønt, så er ikke de erfaringene så veldig gode..

 

greit nok, man kan få subbene til å spille høyt (se på jon ola) men har fremdeles tilgode å høre dynabel front og subber spille pent.. hvorvidt forsterkerne SER pene ut er helt uvesentlig for min del :)

 

den siste var litt fleip og ironi fra min side, noe du ikke tok - ser den i "kampens hete" :tannløs:

 

vi må være såpass nøkterne å bruke produkter i nogenlunde samme prisklasse, om vi skal sammenligne, og som jeg ga uttrykk for tidligere er ikke dynabels frontsett det beste de har i sortimentet, og forsåvidt et dårlig eksempel i forhold til forsterkerne og også en del av wooferne...

 

og hertz er bra, absolutt - her i forumet er det best skal man tro dere! hehe...

 

merkeavhengighet...dumdidadidei :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, vi er hvertfall enige om en ting da ;)

 

men håper bare du skjønner poenget mitt med at jeg kun anbefaler ting jeg har testa og liker.. håper du gjør det samme.. :)

 

absolutt, jeg bare føler denne delen av BF (og forsåvidt mye annet også men det er en annen diskusjon) ikke er verdt stort lenger, da bredden på kompetansen dessverre er så liten og snever...

 

alt var mye bedre før :) hehe..og jeg er redd jeg har mange med meg der!

 

lykke til med fusion!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange gode poeng i tråden her, selv om det har styrt ganske off topic etter hvert... Kunne forøvrig godt tenkt meg en diskusjon rundt dette med nøytralitet, merketilhørighet, anbefalinger o.l. I likhet med melluh ser jeg også stadig oftere at visse brukere veldig ofte anbefaler visse merker, nesten uansett hva det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu mye saklig her, som ellers på BF!

 

Jeg vil og tørre å si at Fusion holder en høyere klasse en dynabel. Ikke fordi jeg "er med på bølgen", men fordi JEG synes dynabel spiller mindre bra. Rett og slett. Folk får mene hva de vil, men jeg kjenner igjen dårlig lyd når jeg hører det.

 

Synes å lukte en viss Xelent-mentalitet rundt dynabel her nå. "biff til pølsepris" har jeg hørt før... Pisspreik. Det skjer ikke! Man får det man betaler for, EOD!

 

xelentdiskusjonen er tatt før, men du mener altså å påstå at ikke dynabel er mye for pengene? at ikke dynabel kan hevde seg med konkurrentene til tilsvarende pris?

 

greit nok at vi har lov å ha meninger, men den synes jeg er vel bastant....

 

nå skrev jeg en kjempeavhandling, som jeg sletta igjen - jeg gidder ikke å messe om temaet nå... de som burde føle seg "truffet" kommer trolig aldri til å se seg selv slik en utenforstående gjør, så det blir som å "pisse i motvind" - rimelig håpløst...

 

la det bare være betraktninger gjort av en som sitter å flirer over (la oss kalle det) den "skjulte propagandaen"...

 

EDIT - hadde vært stor stas å sett en liste over hvor de mest aktive her inne har kjøpt sin stereo, og så sett deres anbefalinger i ymse innlegg her....tror mine antagelser hadde stemt skremmende godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fusion er jo ikke akkurat det beste du får, heller litt under middels, så ikke ha for store forhåpninger ;)

Fy F*** du kommer med mye latterlige kommentarer innimellom.....

 

Fusion er ett knall merke til den prisen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår