Gå til innhold

Hvordan legge ut ting her?

Ranger emnet

Pudding

Anbefalte innlegg

Lagde en tråd om dette litt tilbake, men pga at jeg rotet litt har jeg slettet den og prøver en gang til :)

-------

Bare ville ha litt feedback av brukere her om hvilke ønsker de har på video og bilde delen på forumet her.

Det er nå flere og flere som får seg digitalt bilde og video kamera og derfor kunne vi jo begynt å trekke opp litt.. retningslinjer? slik at det kan muligens bli enklere for folk...

Kan jo også komme med tips om hvordan legge ut bilder og video..

Tenkte da på en ren teknisk tråd, med eventuellt råd og ideer.

Mulig denne skulle vært i en annen forumdel, men det er jo ting i denne delen som er tema.

Her kommer noen spørsmål jeg har veldig lyst på svar på, kommenterer dem selv, men ikke noe av det jeg sier er bedre enn noe annet :)

Skal en lage videoer i Widescreen eller i fullskjerm?

-Personlig så ser widescreen tøffere ut, men jeg lager selv full skjerm av den enkle grunn at en får med mer video på en måte...

Skal det være musikk og bil lyd samtidig?

-Jeg synes at det burde være eventuellt musikk først så billyd også eventuelt musikk om det er noe slutt på videoen. Men lange sekvenser med lite "aktivitet i lydbildet" slik som onboard cam på banekjøring burde en spice opp med lav musikk.

Hvordan format bør videon lages i?

-Jeg personlig klarer aldri bestemme meg her, dette er jo synsing, og hvem programmer en har tilgjengelig som oftest bestemmer dette, men en bør tenke på stakkarne som laster ned sakene. Personlig så har jeg lagret all video av biler jeg har kommet på gjennom tiden, og nå er alle harddisker snart fulle pga mange har valgt dårlige formater.

Hvordan legge ut foto fra treff og saker?

-De må legges i slike flotte fotoalbum som endel folk bruker når det blir over f.eks 5 bilder vil jeg si. Jeg har null erfaring med slike album selv, men det virker som en kan følge "copyright" adresser på bunnen av de album de andre bruker for å skaffe seg en versjon selv, men kommentar fra en som bruker et om hvordan det settes opp hadde vært hyggelig!

Bør videoer klippes hardt slik at en bare får med actionmomenter?

-Her sliter jeg personlig, de fleste her inne er nok ute etter tja, mest mulig av det som hendte, og dermet i mot klipping, men jeg har OFTE opplevd selv å sitte å spole frem i videoer da det rett og slett er ubehagelig kjedelig.. og merk dette gjelder også vidoeoer jeg selv har redigert.

Markering av tråder i bilforumet for å lage system?

-Har selv sett på zatzy forumet at de har regler på at en må anngi om det er et bilde, eller en film som er innholdet i tråden, og jeg personlig stemmer for at dette er et system vi muligens kan innføre her.

Kommentarer eller poeng system for videoer som legges ut?

-Jeg personlig synes det er et krav nesten at du gir noe kommentar på videoer... Er for slapp med det selv også, jeg bare laster ned videoer som legges ut og sitter selv å tenkter over ting, og lar det bare bli med det. Ofte har folk jobbet i mange timer med en video og da synes jeg de i allefall fortjener en kommentar tilbake! Dette er tross alt et forum, med toveis kommunikasjon, ikke noe "oppslagstavle". Poengsystem har jeg ingen forslag for da jeg har null forums erfaring, men altså poeng på f.eks 1 til 10 på tre ting.. Innholdet i videon, hvor kult det er, Selve redigeringen av videoen, hvor profft det er, og Musikkvalg, eller formate videoen lages i.. mulig vi kan finne opp noen relger her?

Hvem bilder som skal legges ut, og hvem som skal linkes bare?

-Her er det helt anarki! noen legger ut 100 postinger i en tråd av halv intressange bilder, mens andre legger ut ETT bra også linker til en side full av resten av bildene.

En tråd til hver film?

-Jeg synes fort filmer kan bli litt borte på en liten post på side 40 av en lang tråd liksom, også er det MYE lettere å gi kommentar på en aktuell film om den har en egen tråd en kan kommentere på? Men blir det alt for mye spam av dette? Jeg frykter det, derfor har jeg ikke gjort dette selv.. men det er jo en ide?

Slutt å kommenter nedlastingsfarten så mye?

-Personlig legger jeg, eller andre ut en video så er de eneste svar de får din dust jeg får bare 50k på nedlastings fart, jeg som har 1 terrabit internett!! Dette er faktisk litt uaktuellt... Det er vanskelig, og det koster penger å få tak i plass til å legge ut ting på, det er et probem og jeg tror alle som leker noe med video sliter med å finne løsninger på dette.. Å klage på farten på nedlasting, også HOLDE KJEFT om videon i seg selv??

Det er litt råttent synes jeg... Bare se på bilder og film fra rudskogen tråden hvor stakkars Rexiplex la ut fikk han type 10 klager på farten på nedlasting, med bilder og slikt, men liksom ca 2 kommentarer på Takk for fet video, og audi power og slikt....

Selvfølgelig kan en si i fra! og At Raboc satte opp mirror var utrolig nice gjort og en bra løsning på slike ting!

... fikk noen svar forrige gang, men diskusjonen sporet seff av i noe annet tull :) så jeg prøver igjen..

-pudding

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en lage videoer i Widescreen eller i fullskjerm?

Lag det sånn filmen er tatt opp, dvs ofte standardformat

Skal det være musikk og bil lyd samtidig?

Ved f.eks "intens" kjøring holder det med motorlyden, hvis det derimot er en filmsekvens fra en utstilling/treff så gjør ikke musikk noe.

Hvordan format bør videon lages i?

Det nyeste og bare link til codec...

Hvordan legge ut foto fra treff og saker?

http://gallery.menalto.com/ (krever en del av serveren men jeg kan gjerne hjelpe deg hvis du ikke får det til)

Bør videoer klippes hardt slik at en bare får med actionmomenter?

- Fortsett sånn du har gjort, men du kan jo gjerne også lage 2 videoer da en med f.eks selve kjøringa og en fra den paralelle utstillinga/treffet

Markering av tråder i bilforumet for å lage system?

likegodt begynne nå før det blir for stort

Kommentarer eller poeng system for videoer som legges ut?

Veldig vanskeligt og få til sånn teknisk i forumet!

Hvem bilder som skal legges ut, og hvem som skal linkes bare?

Umulig og lage regler på for det vil ikke finnes en stopper, uansett så vett ikke alle hvordan de laster opp bilder på nettet..

En tråd til hver film?

Er jo så godt som ingen så poster en film i post 40, hvis det da ikke er mest relatert til selve tråden

Slutt å kommenter nedlastingsfarten så mye?

Alle kommer til og poste "oo nice speed" "treig som faen ass"uansett

-----------

Håper det hjelper litt hvertfall

Uansett skal se om jeg ikke klarer en mirror til i nærmeste fremtid!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra forslag her, Jeg syns musikk er veldig irriterende hvis motorlyden er tatt opp og er nogenlunde bra, syns jeg den bør få være, du fjerner mye av fartsfølelsen ved å fjerne musikken.. Man må ikke ha musikk på driftevidoer heller syns jeg, motor lyd, skriking fra dekka +++ er jo ganske ålreit det og. Deilig å slippe lukta faktisk :-) den trenger du ikke ta med på videon.

Så en video tatt inne i en s2 som fulgte etter dahlback sin siste urq, det var sikkert grom lyd inne i bildet, så var det lagt på noe skikkelig kjip musikk istedet, ikke bra. fant videoen via media forumet et sted. samme side som s2+cossie parringen ligger på

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

la ut en film her omdagen og da ropte en NEEEII IKKE VMW

også la jeg ut en i går og da ropte en NEEEIII IKKE DIVX

hehe artig lell :D

Uansett kjør DIVX for kvalitetens skyld (og størrelsen), bare link til et gratisprogram så spiller den... Hvis de klager da så er de ikke interesserte nokk, og da vil du ikke at de skal se det uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

takker så mye for konstruktive svar :D :D

da blir det mer video på dere hehe

laget selv denne for ca 1 år siden http://www.trim-4-eldre.com/filmer/amcartreff.forus.21092002.PRRc.mpg den kunne jeg jo gjerne delt opp i 2 deler, synes musikken passet ganske bra hvertfall, og volumet på den var akkurat passe (synes jeg da)

Det var forøvrig den første hele filmen jeg redigerte og filma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Har et problem dere sikkert kan hjelpe meg med. vet sikkert svaret selv når noen forklarer meg det.. ;)

Har hjemmeside plass på tiscali.no, men jeg får ikke til å legge ut filmer og sånn så folk kan laste de ned.. Hva gjør jeg feil? Har ftp program..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lupez

Har du stor plass på hjemmesia da?

kan hende filen du prøver å laste opp er for stor.

fleste hjemmesider er bare på 10 mb

tror jeg har 56mb til rådighet.. er ikke mye, men skulle bare legge ut noen filmsnutter..

Jeg får til å legge filmen på webplassen min på nettet, men får ikke til at andre skal ha tilgang til den..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider