Acidica Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Jeg kjøpte meg en 97 mod Audi A4 1.8T for 2 dager siden. Jeg kjøpte bilen i god tro om att alt var i orden. Jeg har aldri kjørt en slik bil før så jeg visste ikke hvordan den skal gå effekt-messig. Nå nettopp prøvde jeg en VW passat 1.8T 150HK Og den dro noe vannvittig i forhold til min, det kan ikke sammenlignes. Min føles ut som en vanlig 1.8 liter i forhold. Bilen sviver helt fint på tomgang, og jeg klarer å dra ut turtallet uten noe rykking eller napping. Etter 3000 omdr. så kjenner jeg antydning til att det skjer noe, men så flater det ut igjen. Under 3000 omdr drar den veldig dårlig. Jeg hører turboen av og til når jeg passerer 3000 omdr og etter hvert så hører jeg ingenting, det virker som om den lader veldig ujevnt, men hvor mye den lader vet jeg ikke, men det kan ikke være mye. Jeg merker så å si ikke att det er turbo på bilen. Vet noen hva det kan vær som er galt med bilen min? Det er utrolig surt å sitte her med nykjøpt bil som ikkje går som den skal! :( Beklager viss dette ble litt langt, håper noen tar seg tid å svare! Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Kan minne litt om en gåen LMM Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Har tenkt litt på det selv, men vil ikke det medføre enn del rykk og napp? Jeg har ikke så mye peiling på dette... Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Har ikke allverden peiling selv, men hadde en bil inne på skolen ifjor som hadde gåen LMM, men på den bilen var det ikke så mye til napping... Den dro ihvertfall null og niks som du forklarer her, så de symptomene som du snakker om her var de samme som vi var utfor på skolen;) Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Det ser ut som du hadde rett her! :) Jeg var akuratt ute og koblet fra LMM og testkjørte bilen, og den var HELT lik. Så da må det jo være denne! Takker for usedvanlig rask hjelp! :) Edit: Jeg ser de selger LMM på norskbildelesenter.no Der selger de nye til 2.751,- og brukte til 601,-. Fungerer de brukte like bra? I så tilfelle er det lite vits å kjøpe ny! Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 du har muligheten til å pante den du har hvis du kjøper ny i butikk du vil da få 1500 kroner for den du har (ca1500) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Kjøp gjerne en brukt en, dette er en del som enten virker eller ikke. Dessuten vil du kunne kjøpe to eller tre brukte før en ny, da hadde jeg helt klart kjøpt en brukt! Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 du har muligheten til å pante den du har hvis du kjøper ny i butikk du vil da få 1500 kroner for den du har (ca1500) Ahh, jeg ringer møller forus på mandag og hører om de kan ordne dette for meg! Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Siden det er søndag og jeg ikke får tak i noen forhandlere nå så tenkte jeg å ta ut LMM og se litt på den. Er de mulig å se hva som er ødelaggt på den? Siden det mest sannsynligvis er olja på KN filteret som har tatt knekken på den, er det mulig å ta noe bremserens eller lignende å gjøre den ren? Forrige eiger har nok ikke vert klar over dette med KN filter + olje dreper LMM, for filteret var kullsvart! Jeg vasket filteret med KN-filterrens idag og det så mildt saggt ikke ut i vasken etter jeg hadde skyllet det! Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A41.8T Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 var passaten chippa??? kontra din?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Jeg skreiv att det var en 150HK, så nei, den er ikke chippa! :) Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 husk at filteret må stå å tørke 24 timer eller til det er helt tørt før du bruker det etter olje påføring Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Da har jeg prøvd å gjøre rent LMM uten at det gjorde noen forskjel. Bilen drar helt likkt samme om LMM er koblet til eller ikke. 0-100 km/t på over 11 lange sekunder! Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Etter jeg har skiftet LMM, må jeg resette bilen? Jeg har lest om att bilen kan gå i "nødmodus" etter diverse feil, men husker ikke om dette gjalt LMM. Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Hm, høres ut som samme problem som jeg hadde på A4'en. Det var en 1.9TDi og det viste seg at turbotrykkslangen var hull i. Fiksa den hos møller for den nette sum av 600 kroner :) Verdt pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg