stene Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Gjør det selv, 0 kr ! mere verdet. Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Muligens dummt spørsmål, men hvor ligger denne slangen? Er det mulig å komme til å sjekke den uten å demontere halve fronten? Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sta1n1 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 det er vell mer enn bare 1 turboslange ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Nå har jeg skiftet LMM, bilen ble litt bedre men bilen er ikke god enda. Jeg prøvde å koble fra Magnetventilen og kjørte en tur. Ingenting forandret seg, like dårlig. Betyr det att N75 er ødelagt, eller går bilen like dårlig uansett viss bilen står i nødmodus, med tanke på att det kan være andre årsaker til at den går så dårlig? Jeg skal skru ut N75 å se litt på den, er det noen spessielle ting jeg bør se etter for å se om den virker eller er ødelagt? Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plah Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Er det ikke bare å sette bilen inn på verksted? Der får de jo diagnosert bilen, og eventuelt kvittert alarmer og nødmoduser. Kan jo umulig koste mange kroner, høres ut som en "standardfeil". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Jeg testet N75 med ett multimeter og der fikk jeg en motstand på 28.8 ohm, så det er ikke kortsluttning ihvertfall. Tror bare jeg får sende den på verksted, nå er det slutt på mine bilkunnskaper så jeg tør ikke rote mer i motoren. Må man fjerne nødmodus manuellt? Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 ta en sjekk på turboen,og se om den sviver rundt.det enkleste som du kan gjøre.ta av insug-rør fra turboen og ta en kikk mens motorn er i gang. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Jeg hører att turboen lader litt fra 3000rpm, men merker ikke så mye til den, etter 3 gir merker jeg så og si ingenting til turboen, jeg hører den viss jeg hører godt etter, men kjenner ikke noe skikkelig skyv i det hele tatt. Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 disse har tendens til å"sette seg fast"om dem blir ikke tatt vare på.turbo anlegg skal avmonteres og det som er nødvendig skifte ut anenhver år.om du vil ha en turbo som funker riktig...det ble jeg lært opp da jeg tok utdaning som bilmekaniker... Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 disse har tendens til å"sette seg fast"om dem blir ikke tatt vare på.turbo anlegg skal avmonteres og det som er nødvendig skifte ut anenhver år.om du vil ha en turbo som funker riktig...det ble jeg lært opp da jeg tok utdaning som bilmekaniker... Prøver du å fortelle oss at om du demonterer turbo 1 gang i året, så er det "vedlikehold"? Det er ikke nødvendig å bytte en turbo før den går til dundass. INGEN som bytter turbo anenhvært år. Turbo fungerer fint, til de ikke fungerer. Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 om du mener det så dette er din mening. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 man lærer mye rart... ting er ikke alltid likt i virkeligheten som på skolen (heldigvis) Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 om du mener det så dette er din mening. Hvilket verksted jobber du for? PS: Jeg lærer ikke fra skolen, men fra verksted ;) Har byttet mye turbo, og kun når de ikke fungerer. Kan ikke fatte å begripe hvorfor noen skulle bytte turbo annethværtår når de fungerer_?_ Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 bare tull å bytte når det fungerer.. tar vel ikke lange tiden fra en turbo blir gåen til den blir ubrukelig? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Jeg testet N75 med ett multimeter og der fikk jeg en motstand på 28.8 ohm, så det er ikke kortsluttning ihvertfall. Tror bare jeg får sende den på verksted, nå er det slutt på mine bilkunnskaper så jeg tør ikke rote mer i motoren. Må man fjerne nødmodus manuellt? Heisann;) Nødmodusen kan kun bli fjernet ved hjelp av å koble til diagnosetester å få fjernet feilkoder... Bilen fungerer fortsatt ikke så bra?? det er ikke helt bra... Håper du finner ut av det da:D Går ikke an å fortsette sånn:( Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.