Gå til innhold

Bevaring av CDr

Ranger emnet

blogz

Anbefalte innlegg

Er det andre som sliter med at CDne etter en stund på veien blir så slitt at dem ikke virker no mer.

Jeg brenner ikke egene CDr selv både på grunn av kvaliteten og det faktum at jeg ikke har min egen PC full av musikk. Så det jeg lurer på om noen har noen geniale tips på hvordan en kan ha en CD i bilen i over 2 år uten at den tar kvelden. Jeg har jo CDmapper og slikt , men dem også blir utslitt og fulle og ja... jeg har løst på noe som tar flere CDr og som bevarer dem bedre enn CDmapper gjør.

Jeg veit at detta går mye på egene rutiner og slikt, men det å oppbevare si 50 CDcover i bilen tar for mye plass og lets face it CDcover går i stykker for et godt ord.

Jeg kan sikkert montere ett eller annet fast i bilen som holder noen CDr, men det må være solid og relativt kompakt.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umm... det er en mulighet, men jeg trur ikke de vil sitte fast godt nok. Jeg skal omsider montere et hele i en pickup som fårhåpentligvis ikke skal kun kjøre på asfalt så jeg trur de må væra no mer stabilt.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress hvis du finner en spiller med optisk utgang og instillingsmuligheter som den jeg har nå med USB....

Jeg vil heller ha den lydkvaliteten jeg har nå og ha med CDer enn å kunne lagre allskens musikk evver made på en minnepenn. Lydkvaliteten er første pri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med dvd veksler da? rippe alle cdene dine i best kvalitet og legge de på dvder.. :)

Nå er vi inne på noe.:kiss Men jeg vil fortsatt ha tips på fatmonterte "CDrack" til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg klarer å se for meg er caselogic med plass til 48 cd'er. Greie å bla i, men tar litt plass. Andre muligheten er å lagre alle cd'ene i spindelhullet med luftrom på cd overflaten, men da er vi inne igjen på å lime en masse dvd holdere fast rundt i bilen. Let's face it; 50 cd'er tar MYE areal.

Var visst ikek mye hjelp i dette innlegget. Det blir nok kveldens siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker vertfall mine cd`r i en god cd matte med leopardskinn fra europris..funker helt fint for meg vertfall:)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jEg har også en CDmappe, men den er så stor og klumpete og må lissom lige i pasasjerstetet får å ligge trygt nok til at CDne kan ligge innidær.Og det uten at ting detter ut, gnisser mot piggdekka, brenner i eksosanlegget... ooookæi en pitteliten overdrivelse der, men jeg vil ha noe som er mer stabilt og sikkert.

Ill gladly die in a car crash as long as my REM CD is okay.:D

BTW: Jeg er litt DIY kainda guy så det å måtte lage noe selv er helt i orden(bare det ikke er i glassfiber:deng )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god cd mappe er alfa omega. Har hatt plater liggende i bilen i flere år å de like gode som ny.. Kommer bare ann på hvordan man behandler platene, fesk en dårlig ide å ha 2 cd`r per lome osv..

Må jo si en har synda litt på den siste der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm.. hvordan får jeg DVDsignalet til å gli inn i min überfacy optikkbefengte CDspiller med alle instillinger og slikt? Og en ting til. Jeg må da få tak i PC med DVD brenner og styre å ordne noe vakent får å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å toppe ideen din nå klovnster:

Kjøp deg en slik en: Hardware.no - Prisguide - Plextor PX-PH320US

Og så kobler du den til usb inngangen på cd spilleren. Du må også kjøpe deg en slik en: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Da hardisken bruker 2 usb innganger, begge for strøm og en for "signal".

Da kan du legge inn alle cd'ene som wav eller MP3 på hardisken/hardiskene spørs hvor mye musikk du har.

Har selv denne hardisken, men 250GB utgaven og jeg bruker aldri cd'er hvis jeg ikke skal sette på noe fra en kamerat elns. ;)

OBS. Denne hardisken fungerer i alle fall med min Pioneer DEH-P690UB spiller. ;)

edit: denne hardisken er forresten bare litt større enn en sigarett eske og den er tynnere. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en cd/dvd-spiller med mulighet for å spille mp3-filer.har en JVC i bilen min med en 7" LCD-skjerm i tilegg.brenner opp mp3-filene på dvd-plater.kan vel legge ca 2500 sanger på den da, men har vel kanskje 500-600 selv.tar ca 8-10 sekunder før spillern har lest plata og er klar til å spille den da etter at spillern har vært avslått, men har tid til å vente på det jeg.med denne måten har du ikke 60 cd-plater liggende i bilen, men derimot ca 10-12 DVD-plater med barnefilmer...:)og et par filmer til kjerringa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider