ElCamino Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Nettopp montert et anlegg med en ny pioneer-spiller. Jeg jordet spilleren kun med jordingen som er i iso-kontakten og til ledningsnettet som lå i bilen orginalt. Forsterkeren jordet jeg med en 10 mm2 kabel opp i hattehyllen. Slo på anlegget og testet litt uten å ha bilen igang, men når bilen ble startet kunne det konstateres en god dynamostøy. I etterpåklokskap leser jeg en monteringsanvisning som følgte med fra bilradiosspesialisten og der står at chassise på spilleren må jordes, samt legges en kabel mellom minus på spilleren til minus på forsterekeren. Gjorde alt dette, samt byttet signalkabel, men har fortsatt akkurat like mye dynamostøy. Har jeg brent sønder et eller annet i spilleren? er den minusen fra spiller til minus på forsterker egentlig nødvendig? Tenkte det var smart å forhøre seg før jeg ødlegger enda en spiller.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Kan være du bare har en dårlig terminering ett eller annet sted. Dynamo-bil\batteri (negativ pol der altså) forsterker-chassi(maling?) Terminalene på forsterkeren. ELLER det kan være noe så kult som at hvis delen er helt nylig satt in at det ikke er helt innkjørt enda. At hvis du ratter rundt ei uke å så strammel alle (og da mener jeg ALLE) terminaler så er du kvitt hele problemet. Lykke til! Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Har du høyttalere koblet til spilleren?? i så fall, piper det i dem også?? Jordingen til forsterkeren er VIKTIG, og hatthylla er kanskje ikke det beste stedet... har du mulighet, så sveis fast en festeanordning i gulvet på bilen, til jordingen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Takk for tips! Har kun høytalere koblet til forsterker, skal se om jeg sveiser inn en skru, eller sjekker om jeg finner en seleskru. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg