Gå til innhold

Fjusking når det er rått ute, audi 90 quattro

Ranger emnet


Nesta89

Anbefalte innlegg

Feil og kluss med temperaturen skal vises på vag-com, dessuten har jeg allerede byttet tempføler for motorstyring så nope!

tenningsmodul og coil får kunn inn signaler, derfor vises de ikke i feil på vag-com. Fikk jo en feil på vag-com og det var tomgangsregulatoren, men han andre hær fikk jo ikke feil på denne i sin test, dessuten så har jeg hatt feil med tomgangstilleren før og jeg regner med at problemet er at feilen ikke er slettet i registeret. Om du ikke har tatt vag-com test så anbefaler jeg deg å ta den!

 

Saken med at dette skjer i fuktig vær må være av elektronisk feil, tenningsmodulen skal forsterke signalet til coilen og om det er overslag i denne, og om den ikke får gitt høyt nokk signal til coilen vil man få feiltenning og motoren rykker.

Saker er også den at om det hadde vært noe feil med signalet in til hjærnen så ville hjærnen ha feilmeldt dette!

Det er rett og slett tenningsmodulen eller coilen som er ødelagt eller så er det dårlig ledning en plass. Gikk nettopp igjennom hva vag-com feilmelder i motorstyringen og det den ikke feilmelder er tenningsmodul, coil og dårlige ledninger.

Jeg har et såkalt Wiring diagrams for alle audier med ke-motronic, ke-jetronic, monomotronic og diesel fra 1991-1997.

Jeg har ke-motronic så jeg har en del flere målere en på din bil, men de tingene vi har felles er tenningsmodul, coil og dårlige ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa med anen coil og tenningsmodul i dag, men hadde akkurat samme problemet med den også.

 

Så lurer jeg på om derre har hatt problemer med ettertenning?

Husker nå at jeg har hatt ettertenning på bilen noen få ganger på det værste. Dette må jo være forbunnet med dårlig kontakt, det er jo tenningbryteren (ignition switch) som kan lage ettertenning. Bilen stopper jo etter hvært da, men dette skyldes vel at motoren får bensin fra bensinakumulatoren en liten stund?

 

Men ja jeg husker i sommer når det regnet som bare pokker og jeg kjørte over en søledam med enorm dimensjon slik at det kom mengder med vann over alt, bilen rykket verre en noen gang.

Videre så måtte jeg jo bare la bilen stå på tomgang i en 20 min så bilen fikk tørke, bilen forbedret seg etter hvært og ble mulig å kjøre igjenn. Men samme regla når jeg vasker bilen, spessielt i motorrommet da er den helt umulig etterpå.

 

Leste også i et anet forum om dette problemet og en kom med et tips om bankesensor'ene. Mere en at det var et tips vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår