Zimmern86 Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Har fått tak i meg en ny cd spiller til bilen. koblet opp subben ijenn, men problemet er at subben får inn mange rare lyder når cd skal leses, og vis jeg slår på bilen, så høres det ut som frieksos. subben står bare å brummer, blir høyere når jeg gir litt gass. Hadde annen cd spiller før, samme subb, og der funket det helt fint. Har opplevd denne vinelyden tidligere,liten suselys som følger turtallet, men dette tar kaka. Hva som er problemet? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Dårlig jording på CD-spiller og/eller forsterker. Sørg for at det er bart metall der du jorder og at metallstykket som du jorder i er (helst) samme metallstykke som du jorder batteriet i. Litt knotete forklart men du forstår hva jeg mener når du (forhåpentlig vis) vet at strømmen bør gå uhindret mellom CD-spiller/forsterker og karosseri. En del karosserideler er limt sammen og dette er ikke bra for jordingen av de eletriske komponentene! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 forsterkern e jorda i karrosseriet i bagajerommet. Funket helt fint da jeg hadde en annen cd spiller. så du mener at jordings ledningen til spilleren kan forårsake dette? skal ut å prøve senere. Men kan det ha noe å si om at ledningene klemmes? Vart mye ledninger og ganske trangt til spilleren når jeg monterte nye cd spilleren. men tok ut spillern mens alt var koblet til, slik at de ikke var i klem. Men skal sjekke jordingen til forsterkern å jordinga til spilleren:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Noen komponenter kan være mer førlsomme ovenfor dårlig jording enn andre. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg