tersomme Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Som flere av dere sikkert har skjønt, så er ikke den økonomiske situasjonen i MTS autopart slik vi skulle ønske at den var. Dette har medført ekstremt dårlig kundebehandling fra vår side og stor fortvilelse fra våre kunder. Det er mange faktorer som har bidrat til den situasjonen vi er i nå. Det er flere leverandører som har gått konkurs og leveringstiden fra noen av våre produsenter har blitt ekstremt lang. Vi har noen interne rutiner som har sviktet og vi har ikke vært tilgjengelige på telefon eller mail. Grunnen til at dere ikke når oss på hverken telefon eller mail om dagen, er at det er dessverre en del kunder som ikke følger norsk lov eller folkeskikk på hvordan man oppfører seg når man er misfornøyd med en service. Problemene begynte allerede i november og har nå gått så langt at vi faktisk har måtte politianmelde enkelte kunder for trusler. Når en kunde ringer 150 ganger på telefon og nekter å legge på før vi har sendt produktet, så har vi store problemer med å ha telefonen på. Den kunden jeg referer til her, betalte i slutten av januar og begynte og komme med trussler allerede etter 10 virkedager etter betaling. Andre kunder sender over 100 like e-post. De bruker forskjellige avsender adresser og referer ikke til ordre. Dette kun for å ødelegge for oss. Vi forstår hvor frustrerende det kan være og ha betalt penger for et produkt, og ikke hverken høre noe eller få tak i leverandøren. Dere skal vite at vi ikke har glemt noen av ordrene, og gjør alt som står i vår makt for å få levert produktene så fort som mulig, men vi hadde satt pris på en litt mer voksen framgansgmåte for de som ønsker å få tak i oss. Hvis dere leser foruminnlegg om oss, så er mange av de negative innleggene som ligger på nettet skrevet av folk som aldri har handlet hos oss. Det er synd at folk skal mene noe om ting de ikke vet. Dette ødelegger mye mer en de selv er klar over. I flere av foruminnleggene blir det også sagt at det beste for kundene er at vi går konkurs. Bare for å gjøre alle våre kunder oppmerksom på dette, så hjelper det ikke en kunde som venter på varer, at firmaet går konkurs. Dersom MTSautopart hadde gått konkurs, ville alle kundene mistet pengene sine og jeg antar det ikke er noe noen ønsker. Det er hvert fall ikke det MTSautopart ønsker. Det vi i MTSautopart gjør for å bedre den situasjonen vi er i nå, er å kutte de kostnadene som er mulig, det blir kun markedsført produkter vi har på lager, vi prøver å luke ut useriøse leverandører fra vårt varesortiment og vi selger ut store mengder av varelageret for flere hundre tusen kroner for å spare kostnader. Dere har selvfølgelig lov til å skrive hva dere vil om oss i denne posten. Men vær snill å sjekk fakta før dere skriver. I tidligere poster har vi droppet å svare fordi det ble veldig mye useriøs diskusjon. Blant annet rundt dette med regnskap. MTSautopart er et DA selskap, og kan derfor gjøre alt av regnskap internt i firma. Vi har heller ikke revisorplikt. Grunnen til at vi har valgt å bruke eksterne regnskapsførere er for å få bedre tilbakemelding og kontroll på papirene. Det har dessverre ikke fungert så bra med den regnskapsføreren vi har brukt til nå. Det har manglet papirer for MVA, og vi har fått liten eller ingen tilbakemelding med mindre vi har mast om det. Derfor måtte vi selv gå gjennom hele regnskapet for 2007 og sende inn papirene på nytt i håp om å få igjen de momspengene vi har betalt for mye til nå. Som takk for god tålmodighet, kommer vi til å kjøre sinnsyke tilbud på de ulike forumene i uken som kommer. Alle produktene vi annonserer på tilbud er på lager og vil bli sendt ut fortløpende. Hilsen Oss i MTSautopart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tin tin Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 :jackinbox: God kveld. jeg har en toyota avensis dere kan sette reklame på deres bedrift mot sponsing av cenonkitt?? Ellers synes jeg dere gjør en glimrende jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hei Tin tin Xenonkitt er dessverre en av de tingene vi har ekstremt stor pågang på, og ikke klarer og levere nok i forhold til etterspørsel. Vi venter inn et parti med flere hundre kitt i slutten av mnd, da regner vi med at alle xenonkitt ordre skal være levert. Send oss gjerne en mail ang. sponsor avtale, så skal vi se hva vi får til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Hei! Nå skal ikke jeg forsøple tråden din, men hvorfor kommer jeg ikke inn på siden deres? Uansett hva jeg trykker på kommer det opp "You don't have permission to access /_shop/index.php on this server." Tenkte å ta kontakt for å spørre om noe ang sponsing. (skal ikke spørre om dere kan sponse meg, bare spørsmål..) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Vi jobber fortløpende med å løse dette i sammarbeid med vår domene leverandør. Det er foreløpig ingen som klarer å finne ut hva feilen på våre nettsider skyldes. I perioder fungerer den helt fint, så bare å prøve igjen! :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 tersomme: sjekk PM Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limE - Toledo Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 I flere av foruminnleggene blir det også sagt at det beste for kundene er at vi går konkurs. Bare for å gjøre alle våre kunder oppmerksom på dette, så hjelper det ikke en kunde som venter på varer, at firmaet går konkurs. Dersom MTSautopart hadde gått konkurs, ville alle kundene mistet pengene sine og jeg antar det ikke er noe noen ønsker. Det er hvert fall ikke det MTSautopart ønsker. Det stemmer vell ikke, viss dere går konkurs kan alle som har utestående ordre hos dere kreve penger av konkursbodet, og da er det slik at kunder har førsterett på penger som enten er i verdi av lokaler eller produkter eller andre midler bedriften har. :rules: Siter - 99 Cougar 2.5 v6 x 94 Toledo 1.8 x 93 Vento 1.9 tdk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Sendte deg en liten PM Tersomme;) Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Synes det var utrolig bra dere gikk ut med en så dekkende post som dette og forklarte dere; tror mange har lurt på hva som egentlig har skjedd :) Pluss i boka :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidK Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Og når kan vi som har bestilt for maaaange måneder siden forvente oss å få tinga vi har bestilt og betalt ? Bra at dere endelig kom med en dekkende post, men dette skulle dere ha gjort for lenge siden synes jeg! Og synes det er rart at såpass mange av levrandørene deres har sviktet dere på en gang ? Og hvorfor er forhåndsbetaling eneste betalingsmulighet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Det stemmer vell ikke, viss dere går konkurs kan alle som har utestående ordre hos dere kreve penger av konkursbodet, og da er det slik at kunder har førsterett på penger som enten er i verdi av lokaler eller produkter eller andre midler bedriften har. :rules: Det er riktig som du sier at kunder kan kreve penger av konkurs boet. Men det er skjelden/ingen bedrifter som går konkurs dersom konkurs boet er tilsvarende summen de skylder kunder/leverandører. Nå skal det jo sies at det ikke er noen stor fare for at MTS går konkurs, nettopp fordi vi gjør de tiltakene vi har nevt i vår første post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Og når kan vi som har bestilt for maaaange måneder siden forvente oss å få tinga vi har bestilt og betalt ? Bra at dere endelig kom med en dekkende post, men dette skulle dere ha gjort for lenge siden synes jeg! Og synes det er rart at såpass mange av levrandørene deres har sviktet dere på en gang ? Og hvorfor er forhåndsbetaling eneste betalingsmulighet ? Har dessverre ingen nøyaktig dato for alle ordrene foreløpig. I første omgang må vi få overikt over hvem som har ventet lengst, og levere de varene som kan skaffes fortløpende. Vi burde helt klart ha gått ut med denne informasjonen tidligere, men det er mange grunner til at det ikke har blitt gjort. Det kan fort virke som at situasjonen er enda mer drastisk en den faktsik er. Den største feilen vi har gjort, og som vi har tapt mest penger på er xenon kitt salgene vi har hatt. Her har vi forskuddsbetalt til en leverandør i november i fjor, og enda ikke sett noe til varene. Grunnen til at forskuddsbetaling er eneste mulighet, er at de fleste av de som bestiller via post oppkrav har brukt opp pengene sine når varene har ankommet. Vi jobber med en kort betalings løsning, men dette avhenger at vi får en automatisk frakt beregning på vår nettside. Hilsen Oss i MTSautopart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tin tin Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 :chatchairs hei. har sendt mail om sponsing mot reklame på toyota avensis. bjørnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusalexander Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Mulig det er bare meg som tenker slik, men er det ikke et fryktelig dårlig tidspunkt å spørre om sponsing nå som de har gått ut med informasjon om økonomiske vansker? Synes dere gjør en bra jobb jeg, MTSautopart. Dere fikk en stjerne i boka hos meg ved å svare på en slik seriøs måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoRoy Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Se her ja, litt betryggende lesing siden jeg er en av kundene som har bestillt og betalt på noe. Venter fortsatt svar på e-posten jeg sendte 19 Februar. Håper det ordner seg snart :) Siter Mvh Roy 2009 Jaguar XF 2.7 V6 Twin Turbo 2014 Citroen C1 (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.