richi Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 heisann. har nettop kjøpt en 740 tic. å har 0 peil på volvo. har kjørt 200sx s14 til nå men solgte den for å ha litt billigere bil. men en orginal 740 tic er jo ikke akkurat noe å skryte av.. hva må til for 300++ hk.. den må orke breisladden på rudskogen. ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hvilken motor som står i? Motorkode? Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
richi Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 usikker har ikke henta bilen en gang får den på tirsdag. men det er en 86 mod vis det hjelper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Har ikke så mye peil på volvo, men hvis det er en original volvo 740 turbo, heter vel motoren B23ET eller noe i den duren. Mener disse motorene ikke har verdens sterkeste innmat, girkassa tåler vel heller ikke allverden. Du burde prøve å få tak i en B230FK/FT (samme motor, bare lav og høytrykks turbo,spiller liten forskjell når du skal trimme). Disse kom vel med M90 kassa etter 94 eller 95 hvis jeg ikke tar feil? M90 kassa skal ihvertfall tåle ca 300 hk, dette gjør vel også innmaten i motorene. Disse motorene kom i volvo 940. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Skal du over 300hk og bruke den på Rudskogen bør du nok bytte rådene, og girkasse må du nok spandere på deg. M90 tåler ikkje allverden hvis du skal herje. Det finnes 100vis av lignende tråder så info finner du nok. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
richi Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 he. det satt b230a i den... med turbo.. det betyr vel at jeg må bytte ut den. noen som skal selge noe som tåler litt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 B230A? Er ikke det denn derre symaskina,som går ... ja ikke bra? 110 hk og gassere. Hvis det er en sånn ,med ettermontert turbo er det nok bare å bytte ut den. 940 motorene finner ofte hos huggere i sverige mener jeg. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Du bør skaffe deg en 230fk\ft nyere en 1989. bør bytte råder (h-profil), smide stempler, datasprut, getrag girkasse, større turbo, osv Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azfriz Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 du trenger ikke å bytte stempler for å oppnå 300 hk, på en fk/ft maskin.. Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.