Emil 230e Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hei Noen som har hatt problemer med varmeapparatet i w124 230e,86modell? Varmeapparatet fungerer bare på full varme. Lurer også på om Bakakslingen fra en 260e 87modell passer på min 230e 86modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Det er kansje temperaturføleren til varmeapparatet som er gåen, ligger inni bilen, Spør på mercedes eller auto-trio, kjent problem. 260 bakakslingen passer over ja, tror utvekslingen er lik også. Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce300 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Er forskjellig lengde på ASD i forhold til uten ASD. Pga at diffen er bredere. Du må sørge for at diffen er like stor å stikkakslinger er lange nokk iforhold til diffen. Min Diff Siter -Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil) -Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil) -Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil) -Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt) -Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///AMG Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Er nesten garrantert duoventilen din som har hengt seg opp. Denne bestemmer hvor mye varmt vann som skal passere varmeregisteret. Ventilen ser ut som 2 metall pupper og sitter ved siden av batteriet. Ventilen skal stå åpen når temp hjulene er satt på mer en 18C (det røde feltet). prøv og sett temp hjulene på kald luft med motoren i gang eller med tenningen på, for så og nappe av strømmen på duo ventilen. du skal da høre et lite klikk. hvis du ikke hører noe så skru ut ventilen, demonter den og legg hele greia i eddikk vann, dette løser opp slagg og kalk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Bare ett lite tips. Om ryggelyset ditt også er dødt, så er årsaken med varmeapparat gåen sikring. sikring nr 7.. Om den er hel så er det som nevnt tidligere vanlig med at duoventilene henger seg. Kan måle på kontakt om strøm kommer fram. Måles mellom ledningen i midten og de på siden. (3 ledninger i kontakta inn på duoventil) Skal være ca 12-13V når temp er stilt inn på minimum, og rundt 4-5V når temperatur er stilt inn på maximum. (Forbehold om feil data på voltstyrke ved varme stilt på max.. Men prinsippet er det samme, lav spenning på varmt og høy spenning på kaldt.) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerMB Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 ingen som har tenkt på den lille vifta som drar luft gjennom tempføleren som sitter i taket?? dette er en veldig sdt feil som oppstår! viss det bare fungerer på full varme uansett hvordan hjulene er stilt, er det mest sansynlig denne! bruker å sitte bak hanskerommet til høyre ved A-stolpen, litt smøring bruker å gjøre susen.. men bør kanskje byttes :/ Siter '91 W124 230TE '94 W124 E220 Sportline '76 W116 280S ('73 W116 280SE) '87 4x4 D21 KingCab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Om den vifta er gåen så vil varmeapparatet fungere, dog noe uhyrlig tregt. Ofte så blir det en 3-4-5 grader varmere inni bilen enn det som den står innstilt på. Om sikringa til denne motoren er gåen så er det heller ikke strøm til duoventiler eller annet i forbindelse med varmeapparatregulering. (sikring nr 7) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jåma Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Jeg har en E220 93 modell. Hvor ryggelyset ikke fungerer og varmeapparatet er varmt uansett.. målte mellom disse 3 ledningene til duoventilene og der målte jeg 0V uansett hvor mye jeg vridde på temp-hjlet. altså ingen spenning dit.. sikring 7 har heller ikke gått.. hva kan der være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.