Gå til innhold

Batteri til Kia Sephia.

Ranger emnet

JBL-GTO

Anbefalte innlegg

Hei har en 94 modell Kia Sephia som jeg må kjøpe et nytt batteri til nå siden gamle har gått tørt og dermed er ødelagt.

Trenger ikke noe mer enn et standard batteri, men er det store prisforskjeller på forskjellige steder? Mener å huske det er 60 aH.

Ev steder hvor det er bra priser..

Bor i Akershus, så helst i nærheten men har ikke problemer med å komme meg til Oslo heller om det blir aktuelt.

Edit: Fant info dersom det er nødvendig..

bredde (mm) 154 , polanordning 1 , bat.vekt fyllt (kg) 15,5 , vekt [g] 11,5 , høyde (mm) 215 , volt 12 , koblingsskjema 1 , batteri (effekt i Ah) 60 , lengde (mm) 255 , kaldstartstrøm EN (A) 440 , kaldstartstrøm DIN (A) 270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinstasjon har som oftest overpriset batteriene, hvis du skal ha et standard batteri kan du f.eks bruke torshov og spørre om sønnak batteri til din bil, du vil få igjen for det lille ekstra du betaler for, lengre levetid normalt, kjøp samtidig ei flaske med batterivann så er du sikret..

biltema batterier funker, men ikke like lenge som et godt batteri har jeg erfart.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema batterier er jo sønnak.. Biltema batterier er knallgode! Hvertfall de nye svarte batteriene. De eldre har jeg dårlig erfaring med. Mye penger å spare på biltema også.

jøsses! det visste jeg ikke, har hatt de hvite biltema batteriene, og dem tålte ikke en kald vinter her oppe, i tillegg måtte det lades opp hele tida(oftere enn normalt)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider