Gå til innhold

Godkjenne med 18" Super DTM

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Super DTM stikker IKKE utfor skjermen forran!! Er du helt ute å sykkler eller!?????

 

Dessuten er det sporet på dekkene som ikke skal være utfor skjemkanten, felgen kan, men ikke spora.

 

Jeg har 3mm spacer forran på min og det stikker fortsatt ikke uttafor! Om de stikker uttafor på din så tror jeg at jeg ville fått bilen opp i en jigg.

Jo mine gjør det, er ikke mye men det er litt. Og nei jeg er ikke ute å sykler, har Volvo jeg så behøver ikke det!

 

Det har vært det samme på begge bilene jeg har hatt, sikker på at du ikke har 7,5" eller 8" da?

 

Jeg har ikke noe bilde av det, men kan ta et når jeg får satt dem på.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet må det jo være siden det ikke er likt, hvem det er som har "feil" er jo egentlig dritt samme. Får se åssen min bil blir. Så får vi regne med at flertallet etter det har "riktig"

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke, men nå gidder jeg egentlig ikke si noe mer. Du blei bare jævelig usakelig.

 

DSC00900.jpg

 

Jeg og fikk et sånnt pappir en gang, og da slet den skevt som faen! Senka 240en har en tendens til å få positiv camber når man senker, og når man har justert dette "riktig" på en firhulsmåling så står hjula innenfor fabrikk talla (som er til en bil som er 30-40mm høyere).

 

Min sleit til kordene på ytterkanten forran før. Så tok jeg å løsnet alle tre skruene i toppen og flyttet de helt inn slik at jeg fikk maks negativ som går an orginalt. Da ble det en annen lyd i pipa ja! Nå sliter den helt beint og det er utrolig mye grommere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulet vil jo stå helt likt vist enn tar forstillings kontrol med orginal fjører å stiller det til fabrikkens satte camber som om man gjør det samme med senkefjører. En grad negativ / postivi camber er det samme uansett om bilen er 10 eller 200mm over bakken;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bedre tone fra deg Larsen, Kan ikke si at jeg har lakt noe merke til at min sliter noe mer på ene enn andre siden av dekke. Verken den bilen jeg har nå eller den gamle jeg hadde gjordet det, og begge bilene tok jeg 4hjulskontroll på når jeg monterte senkefjærene.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grad er samme ja..Men når man senker 240en så får den positiv camber. Det gjorde hvertfall min, når du gikk mot bilen på en parkeringsplass så såg jeg tydelig at hjula pekte inn nede.

 

Og du sliter kun ytterkanten med de orginale hjulstilling talla forran på en senka 240...om du har en litt agressiv kjørestil og liker å dra på rundt svinger da selfølgelig. Noe jeg er veldig glad i:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår