Gå til innhold

240 spm

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

Viss du ser på toppen av fjørbeinet er der en 24mm som du må holde igjen mens du skrur en 10mm.

På en måte en bolt som du skal skru med 10mm og på den bolten er det en mutter som du må holde fast med 24mm.

Går ikkje med vanlig 24mm pipe for da får du ikkje til å skru med 10mm, og det går ikkje med vanlig 24mm fastnøkkel fordi mutteren står ned i et hol på en måte.

Vanskelig å forklare uten at du har sett korleis det ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder senking so er det mange som anbefalar å kappe Lesjøfors, det ville ikkje eg ha gjort.

Viss du syns Lesjøfors er for høge so får du den godkjent på Biltilsynet og so kjøper du dieselfjører foran og forsterka fjører bak på biltema som du kappar.

Desse er mykje stivare enn Lesjøfors og du vil i tillegg ha liggande heile Lesjøfors som du kan sette på om du skulle bli stoppa i en kontroll eller få anmerkning på EU-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ser på toppen av fjørbeinet er der en 24mm som du må holde igjen mens du skrur en 10mm.

På en måte en bolt som du skal skru med 10mm og på den bolten er det en mutter som du må holde fast med 24mm.

Går ikkje med vanlig 24mm pipe for da får du ikkje til å skru med 10mm, og det går ikkje med vanlig 24mm fastnøkkel fordi mutteren står ned i et hol på en måte.

Vanskelig å forklare uten at du har sett korleis det ser ut...

Det blei vel kanskje litt feil?

Den muttern som er på toppen er skrudd i toppen av demperstanga, så behøver ikke å gjøre annet enn å holde igjen demperstanga med ei rørtang samtidig som du skrur opp den muttern på toppen.

Bare pass på å holde så langt opp som mulig, når du holder igjen med rørtanga så lager det riper, og di ripene kan gjøre at tettningen i dempern blir ødlakt og dempern begynner å lekke.

Derfor skal du holde så langt opp som mulig, er sjeldent at du bunner dempern.

Så du har planer om å bytte fjærer selv Jonaldo?

Du får ta å ringe eller sende meg en sms hvis du vil at jeg skal ta meg en tur da ;) 90071358

Jo en ting til, det var vel ikke deg jeg møtte rett før gullaugsletta sånn i 1545 tia i dag? Var en fyr med hvit 240 som hilste ihverfall.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider