Gå til innhold

Tsbusa: BMW M535i Godbilen - Lett prosjekt.

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

Starter en liten søt "prosjekt-tråd" om min ny innkjøpte 1988 BMW M535i.

- Bilen er opprinnelig en 1988 mod BMW 518i

- Totalt ombygd og godkjent til 528i

- Fått 3,5l motor samt all M-Optik

- Svart skinn M-Interiør

- El vindu forran

- Sentrallås

- El takluke

- Diffbrems

- 17" E34 M5 sommerfelger sak (Rett meg om jeg tar feil, er flere typer mener jeg).

- Rustfikset og opplakkert i 2007

- Aircondition (Kompressor ikke montert, og blir heller ikke det).

++

Feil og repereringer:

- El vinduene virker ikke (Reparert)

- Rattstamme m lås ledninger osv def pga tidl. tyveri. (Skiftet og reparert).

- Vanskelig å gire med og slapp clutch (Dette skjedde da jeg kom hjem etter og hadde hentet den, frykter def trykkplate eller lekkasje, skal fiksest snarest).

- Riper på koffertlokk og noe av bakskjerm og èn hjulbuelist og dør. (Dette skjedde under tyveriet)

- Liten klunkelyd bak. (Mulig en foring eller lignende).

- "Sprengt" dør lås, men virker.

- Litt tull med det elektriske da det gjelder tåkelys osv. (Koblingsfeil)

Ellers er det ikke stort.

(Mulige) Planer:

- Nye 17" felger. Tror det faller på 17 OZ felger, om ingen finner noen orginale BBS classic med kant til meg BILLIG..

- M gir kule med lys

- Shine opp interiøret og få tilbake svart fargene i setene

- Polering + rubb og reparere de div lakkskadene etterhvert.

- Montere høytalere i hatthylle, kanskje en liten 10" eller 12" sub.

- Montere fjernstyrt sentrallås

- Skaffe nye baklykter med hvitt. (Skal tone de som er nå, da de andre er vanskelige å finne).

- Hvite blinkers forrerst i fangeren

- "Tone" på en ///M logo i rullgardina.

- Finner vel noe annet også..

Her kommer noen bilder fra da vi hentet bilen, sto opp 4-halv 5 tiden lørdags morgen, tok 06.30 flyet til Gardermoen. Toget til Asker. Klokken 12.00 var vi på veien, allt det nødvendige var fikset.

Besøkte en annen kjent i Asker, Hans heter han. (Eaglehrt her.)

DSC00130.jpg

Hjemme til Hans.

DSC00133.jpg

Hans skal inn og gjøre sin tjenesteplikt i sommer, han har allerede begynt å forberede seg. Bilen hans nå er en BMW 520i Touring som dere ser.

DSC00136.jpg

Fortsatt til Hans, her tar vi en liten "service", sjekk av olje, kjølevæske osv før de 63 mila hjemmover.

DSC00138.jpg

På vei ut av Oslo, staten skal ha sitt...

DSC00139.jpg

Sharifs, høhø.

DSC00143.jpg

Over Dovre på kvelden i snøstorm, ser ikke så ille ut, men noen ganger var det så ille at vi måtte bremse nesten helt ned.

DSC00150.jpg

Ankommet Kristiansund her, bare "litt" møkkete etter 63mil.

DSC00151.jpg

På vei opp fra Oslo, kjørte vi delvis sammens med en kompis, han hadde hentet denne doningen i Tønsberg. En kraftig ombygd ca 92 mod Yamaha FZR 1000, er nå streetfighter, fått GSX-R bakende ++

(Mr. Henrik her inne fra).

Oppdateringer i neste del.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag søndag ble litt gjort. Skiftet komplett rattstamme og tenningslås/ledningsnett osv til dette. Reparerte el vindu forran, fikk montert på sparkeplaten. Satt på skilta:P Skiftet lyktene forran, da den ene lykta var knust og en med sprekker i. Gjort noe annet småtteri også.

DSC00154.jpg

DSC00155.jpg

DSC01561.jpg

DSC01562.jpg

Den svarte, er en kompis sin M535i med E34 3,6 M5 motor. Går greit den og..:P

DSC01563.jpg

Der har vi min hvite donor bil/prosjektbil. Usikkert hva som skjer med den etterhvert.

DSC01564.jpg

Godt igang med demont av rattstamme m ledningsnett i donorbilen.

DSC01565.jpg

Begge er ute.

DSC01566.jpg

Alt tatt ut ifra M535en

DSC01567.jpg

Allt ferdig montert og fått på plass M rattet også.

DSC01568.jpg

Tatt av lyktene fra den hvite.

DSC01569.jpg

Jeg tvang en kompis til å hjelpe til, da han ikke er den beste mekanikeren, så han bør begynne å lære seg dette, så han hjalp til.

DSC01570.jpg

Alt ferdig, alle pærene ble også skiftet ut til fordel for "Ultra white ett eller annet blå look alike xenon pærer" som ivertfall gir 20 ganger bedre lys enn det orginale. må ha vært lysere tider på 80 tallet da disse gamle BMW'ene ble laget.

DSC01571.jpg

Nyvasket og tørket.

DSC01574.jpg

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en voldsom forkjærlighet for E28 karrosseriet og spesielt M535i. Jeg har tidligere eid en E28 men dessverre ikke denne "værstingen" her. Den er på sett og vis egentlig tøffere enn M5en da denne har eget stylingsett org. det har ikke M5en etter hva jeg har forstått. Det var vel også med dette karrosseriet at M5 ble født.

Har du konkrete planer ang. bilen eller skal du holde den org.? Jeg vil anta at denne vil holde seg best i pris dersom du holder den mest mulig org. da disse bilene begynner å bli mer sjelden, da spesielt dem som er org. og i god forfatning.

Flere bilder hadde gjort seg.

Me like!!!

Ser at den er ombygget fra 518i til 528i. Ikke værst å få dette godkjent. Leser her at den ikke er org. men det kan man sannelig ikke se, hehehe... Stylingen på den bilen der er jo grisedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 er noe av det peneste jeg også vet om, spes da selvklart M535i;) E28 M5 er kjedelig, foruten motoren:P

Planene for denne er å ha den i god stand, da denne skal brukest hver dag etterhvert. Om det er noen endringer jeg skal ha gjort, så er det å sette nedi E34 M5 motor med 315 eller 350hk, spørst hvilken jeg får tak i. Men dette tenker jeg ikke på enda. Vi skal få mekket flere bilder etterhvert ja;)

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en da! Hehe:D

Da var komplett clutch sett bestillt og slavesylinder. (Clutch, trykkplate osv). Nå skal vi vel få gagn på clutch/gear problemet håper jeg:D

Naboen har en 518 som er meget pen til 15k ;)

men kan ikke prioritere en bil til nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen har en 518 som er meget pen til 15k ;)

men kan ikke prioritere en bil til nå :P

518 blir for dallt:P

Kjørte stasjonsvogna isted.. Fyy faen så lat den er iforhold til m535en..:P Nei; "Det e itj mottor før det har minst 6 sylindra å over 3 liter" sei æ bare;)

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen flere bilder!

1808727-bilde1-16072007(002).jpg

Her er den med sommerfelgene.

1808727-bilde6-hpim0758.jpg

Interiøret.

DSC01560.jpg

DSC01575.jpg

Her sammens med stasjonsvogna mi, som nå er solgt:( Blir hentet tirsdag..

DSC01576.jpg

bakgrunn.jpg

oz_crono_ht_mblk_ci3_l.jpg

Her er de nye sommerskoene jeg funderer å kjøpe, i 17". Blir for høy i 18" mener jeg. Men, hvis noen har noen skikkelige BBS classic, ønsker jeg heller det...

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin den her men du må bytte ut midtkonsoll delen fra girspaka og opp til dashbordet.. den AC utgaven der ser helt forjævlig ut!

kom og kjøp et sett felger av meg og.. de du har på var ikke noe fine:P

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin den her men du må bytte ut midtkonsoll delen fra girspaka og opp til dashbordet.. den AC utgaven der ser helt forjævlig ut!

kom og kjøp et sett felger av meg og.. de du har på var ikke noe fine:P

Jeg har annen midtkonsoll;) Skal skifte etterhvert...;P Har andre felger også, ikke såå pene de heller, så vet ikke om jeg skal kjøpe nye...

ah, god kjerre det da:D godt med flere e28 her inne. strøken bil:)

Vi har mye likt interiør osv.

Takk takk, bilen er pen den ja:)

Har litt strømproblemer nå.. Lader 11.7V bare, skiftet stiftene, men ble ikke noe bedre, så skal skifte dynamoen imorgen. Vet at den som er på nå, har litt dårlig lager på reimhjulet osv, mulig den har vært med å fucket opp litt... Oooog;

Dilemma:

Skal jeg kjøpe turbo sett osv og turbokonvertere bilen? Jeg har midler osv, så jeg kan gjøre det om jeg vil... Skal jeg? ???

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider