Gå til innhold

BMW 320/325 problemer

Ranger emnet

bJQRN

Anbefalte innlegg

Hallo kjøpte meg en bmw 320i med 325 motor. Har noen spørsmål angående bilen.

Når jeg kom fikk jeg beskjed om at bilen akuratt hadde blitt vasket i motor rom. Så bilen gikk ikke som den skulle.

Jeg fant ut i at bilen ikke gikk på alle sylindrene, så jeg tokk ut 1 plugg og den var helt svart/tett alså helt ubruklig. Kan dette være årsaken? Har ikke skiftet plugger enda, skal gjøre det senere i dag.

Det kom også stikk flammer ut potta : p

Det er ikke godkjent 325 motor i den & senkesett, så hva skal til for og få det igjennom eu-godkjenninga?

Takk for svar :]

Mercedes Benz 190E Powah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren din ser lik ut som den orginale så det går sikkert bra..

Senkesett skal stå i vognkort, du trenger papirene på senkesettet og kvittering fra 4-hjuls kontroll på bilverksted, da får du nytt vognkort på biltilsynet viss de har en god dag. BT kan forlange bilen inn til kontroll viss du er uheldig (koster peng)

230TE/-84 & 280SE/-80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil gikk også på 3 sylindere, da var det litt vann nede ved alle tennpluggene og i fordeleren. Lån deg en kompressor blås ned i alle tennplugghullene og blås ren fordeleren. Etter dette bytter du tennplugger og sjekker da om den går som før :) det gjorde den i hvertfall på min. Steget etter det her igjen blir å måle motstanden i alle tennplugg kablene, ingen skal være over 10k ohm. Og de skal helst ha ca lik ohm verdi alle sammen.

Det at det kommer flammer ut av potta var jo litt rart da :S feiltenning eller no kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider