Gå til innhold

Spørsmål angående "Uorginale" Tåkelykter

Ranger emnet

Kristian_E

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med ettermontering av tåkelykter? Er dette i det hele tatt 100 % lovlig? Må dette registreres i vognkort? Må det være orginalt opplegg for at det f.eks går igjennom en EU-kontroll/politikontroll? Trenger litt tips osv angående dette her.

Må jeg ha orginalt opplegg med orginalt relé og bryter? Eller ville det gått helt fint med et billig, uorginalt relé og en skjult bryter? Måtte jo i såfall funnet noe på huggeren hvis jeg skulle hatt noe orginalt, og dette blir en del stress .. >.<

Hadde planer om å bruke uorginalt Relé og bryter helt til en på jobben stussa på om dette ville gå igjennom en EU-kontroll osv. Senario; Ser at det er tåkelykter i grillen, sjekker inni bilen, finner ikke bryter, åpner panseret og ser at dette er "heim-mekka".

Hva skjer så? Hva synes dere jeg bør gjøre?:) Vet ikke om jeg orker å stresse med dette hvis jeg trenger alt orginalt og at det ser orginalt ut..:/ Delene er jo dyre nye og...

Håper noen har erfaringer med dette;)

Mvh.

Kristian E.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke lov til å montere noen lys utover det som er orginalt, utenom å bytte lykter, xenon, 2 1000m og orginale\uorginale grøftelys. Xenon skal ha lyktespylere og selvjusterende høyderegulering når de er i hovedlyktene.

Men dette er jo teknisk sett. Anyways, å ettermontere grøftelys på en SKIKKELIG måte i fangern er neppe ulovlig når grøftelys ikke er ulovlig. =)

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tok bare ledningen til tåkelysene og kappet ved lykten. forlenget den bare 40 cm ned til de nye grøftelysene.

har jo tåkelysene i hovedlykten på orginale b5 lykter.. :D

Har jeg tåkelys i mine hovedlykter? ^-)

Trodde ikke det jeg, har 95 modell da, noen som vet sikkert om det tåkelys i disse? har hvertfall ikke noen "tåkelysbryter" i dash'en annet enn tåkelys bak. Denne må jo da i såfall sitte på "skru bryteren" på spaken med fjern/nær/parklys?

Så det dere anbefaler er bare å lage et eget opplegg med relé og egen liten bryter. Det var det som var planen i utgangspunktet! :) Godt å høre ;P

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et helvetes stort kabelstyr på volvo'n min og de sa aldri noe om det på eu. Ettermonterte tåkelys, elvifte på radiator, 2x 1000metere. kablene var riktignok festet (stripsa fast) og sånn, men så ikke bra ut under panseret.

Nei stemmer! Det var gode nyheter!;) Da satser vi på at det går fint! Blir enkelt, billig og greit i forhold til å begynne å få dette til å virke orginalt!! Takk for alle svar og all hjelp folkens:D

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider