Gå til innhold

245 comeback-prosjekt !

Ranger emnet

Mar240

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å starte opp en tråd om familiens gamle 245 `87 modell. Tenkte jeg skulle sette i stand bilen til jeg runda 18. Bilen har blitt brukt som jordebil de siste 5 årene og ser ikke veldig pen ut for øyeblikket, men målet er å ta all rust (bare noen små flekker noen steder), sette på alufelger, og kanskje lakkere(?).

Sånn så bilen ut når jeg henta den:

Litt nedgrodd kan man trygt si..

Og panserhengselen er ødelagt så går ikke helt ned.

1bed6eddb6.jpg

7289bd4b62.jpg

-Volvo 245 GLE `87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det harry sånn jeg har tenkt den da? Skal kanskje ikke ha så mye sot men..

Har ikke helt peiling på oppheng og foringer og den delen der, men skal skifte alt av bremser rundt hele, noen småting som vindusviskere som ikke virker og noe sånn, og eksosannlegg, er det jeg vet om foreløpig ihvertfall !

-Volvo 245 GLE `87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det harry sånn jeg har tenkt den da? Skal kanskje ikke ha så mye sot men..

Har ikke helt peiling på oppheng og foringer og den delen der, men skal skifte alt av bremser rundt hele, noen småting som vindusviskere som ikke virker og noe sånn, og eksosannlegg, er det jeg vet om foreløpig ihvertfall !

Nei, jeg synest jo det var bra du ikke ville ha den for harry! Men det blir vel bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som kan hjelpe meg med vindusvisker-rele? Vindusvikserne foran går ikke i det hele tatt, men den bak går. Lurte på om noen kan fortelle meg hvilken ledning det skal være spenning på når jeg måler? Etter som hvilken posisjon bryteren står i..

Det ser sånn ut:

230a7ddfbb.jpg

-Volvo 245 GLE `87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være strøm i den gule når tenninga står på 1. Når du setter på intervall er det strøm i den røde. Ellers er det vel bare strøm i den hvite og den svart/hvite når vindusviskeren faktisk har begynt å gå.

(Den gul/blå + røde kontakten er til vindusspyler/lyktepussere. Hvis du drar denne kontakten ut av sokkelen og isolerer kabelskoen, så slipper du at vinduspusseren begynner å gå automatisk før spylerne har rukket å spyle noe som helst på ruta di. Mulig jeg er rar som irriterer meg over sånne ting, men anyways; Sånn er det)

Det skal være strøm i den Gule ledningen både på pussermotoren, bryterspaken og releet når tenninga står på 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider